Vettel ovládl i Singapur, je jediný bod od titulu!

Vettel ovládl i Singapur, je jediný bod od titulu!

Pilot Red Bullu potvrdil svou roli favorita a dojel si pro pohodlné vítězství v nedělení Velké ceně Singapuru. Na titul to ovšem zatím nestačí, korunovace se odsouvá nejdříve do Japonska. Druhý totiž dojel Button, třetí Webber.

Velká cena Singapuru je divácky atraktivním podnikem už proto, že se koná v noci, pod umělým osvětlením. Na prvním místě startovního roštu stál letošní suverén Sebastian Vettel, který si dnes při troše štěstí mohl předčasně zajistit titul mistra světa. Předpověď počasí slibovala riziko deště. Start i celý průběh závodu ovšem proběhl na suchu.

Vettel si vedoucí pozici na startu bez problémů udržel, Webber se ovšem tradičně trochu propadl, naopak o dvě pozice si polepšil Fernando Alonso. Až na osmé místo po neúspěšném pokusu o předjetí Webbera spadl Hamilton. Pořadí po prvním kole tedy bylo Vettel, Button, Alonso, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Hamilton. První neplánovanou zastávkou v boxech byl Ricciardo z HRT, který si musel dojet pro novou příď vozu. Po čtyřech kolech měl Vettel již náskok větší než čtyři sekundy.

Kombinace KERS a DRS umožnila Hamiltonovi dostat se před Schumachera. S pilotem Mercedesu měl tedy mnohem menší problémy než před dvěma týdny v Monze. O kolo později Hamilton totéž provedl taktéž Niku Rosbergovi. Pirelli před závodem odhadovalo, že většina jezdců pojede třikrát do boxů. Prvním, kdo si zajel pro čerstvou sadu pneumatik, byl právě zmiňovaný Rosberg.

V desátém kole předvedl statečný manévr Mark Webber, který se po pohledném souboji dostal před Alonsa. Ten vzápětí zajel do boxové uličky, kde superměkké pneumatiky vyměnil za měkké. Prvním odstoupivším byl Timo Glock, který se dostal do hodin a posléze svůj virgin odstavil mimo trať. Souboj Massy a Hamiltona mechanici nevyřešili, na trať se vrátili ve stejném pořadí, v jakém zajeli do boxů.

Hamilton si to nechtěl nechat líbit, avšak předjížděcí manévr nevyšel, Massovi prořízl zadní pneumatiku a sám si poškodil přední přítlačné křídlo. Massa zajel do boxů okamžitě, Hamilton setrval na trati o kolo déle. Po zkompletování první vlny zastávek v boxech stále s přehledem vedl Vettel před Buttonem. Hamilton byl za způsobení kolize s Massou potrestán projetím boxovou uličkou. Di Resta byl v sedmnáctém kole na třetím místě, jelikož stále čekal na svou první zastávku.

Webber se nechtěl spokojit s pozicí za Alonsem a snažil se Španěla donutit k chybě. Alonso měl podle všeho větší problémy s opotřebováním pneumatik. Pilot Ferrari se tudíž rozhodl zajet pro novou sadu, tentokráte superměkkou. Hamilton se ve středu pole pokoušel posunout k bodovaným pozicím.

V polovině závodu na trať musel safety car. Stalo se tak po kolizi Schumachera s Pérezem, prvně jmenovaný zezadu narazil do pilota Sauberu. V boxech se rázem strhla mela, pro čerstvé obutí se stavili také vedoucí dva jezdci. Na trati naopak setrvali Alonso s Webberem. Závod byl restartován ve 34. kole. Zmatku při předjíždění jezdců o kolo zpět využil Webber a sebral Alonsovi třetí místo. Jezdce na pátém až devátém místě od sebe dělily méně než tři sekundy.

Hamiltonovi se dařilo napravování špatně rozjetého závodu a přes vláček pilotů se propracoval na páté místo. Kobajaši se projel boxy kvůli ignorování modrých vlajek, komisaři se také zabývali kontaktem mezi Rosbergem a Pérezem. Za kolizi Schumachera s Pérezem nebyl udělen žádný trest, jednalo se o závodní incident.

Webber ve své poslední zastávce vsadil na superměkké pneumatiky ve snaze porazit Buttona (případně pak Alonsa) a pomoci tak zajistit svému kolegovi titul. Jedenáct kol před závěrem závodu již mělo čelo pole plánované zastávky za sebou. Dým stoupající ze zádi vozu nevěštil pro Trulliho nic dobrého – a skutečně, za pár okamžiků už byl Ital z monopostu venku. Jenson Button byl v posledních kolech závodu výrazně rychlejší než vedoucí Vettel, na útok to ovšem nebylo. V předposledním kole chyboval Alguersuari a odstoupil.

Vettel si mohl neohroženě dojet pro vítězství, druhý dojel Button. Na stejné pozici je také v poháru jezdců, na Vettela ovšem ztrácí 124 bodů a je tak jediným pilotem, který má ještě teoretickou šanci získat titul. Třetím mužem na stupních vítězů byl Webber. Zbytek bodů si rozdělili Alonso, Hamilton, di Resta, Rosberg, Sutil, Massa a Pérez.

Příštím závodem bude Velká cena Japonska, která je na programu 9. října, pojede se na okruhu v Suzuce.

Výsledky Velké ceny Singapuru 2011 (14. závod z 19)

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 61 vítěz 1
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 61 +1.7 s 3
3 Mark Webber RBR-Renault 61 +29.2 s 2
4 Fernando Alonso Ferrari 61 +55.4 s 5
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 61 +67.7 s 4
6 Paul di Resta Force India 61 +111,1 s 10
7 Nico Rosberg Mercedes 60 +1 kolo 7
8 Adrian Sutil Force India 60 +1 kolo 9
9 Felipe Massa Ferrari 60 +1 kolo 6
10 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 60 +1 kolo 11
11 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 60 +1 kolo 13
12 Sébastien Buemi STR-Ferrari 60 +1 kolo 14
13 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 60 +1 kolo 12
14 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari 59 +2 kola 17
15 Bruno Senna Renault 59 +2 kola 15
16 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 59 +2 kola 19
17 Vitalij Petrov Renault 59 +2 kola 18
18 Jérôme d'Ambrosio Virgin-Cosworth 59 +2 kola 22
19 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 57 +4 kola 23
20 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 57 +4 kola 24
21 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 56 +5 kol 16
- Jarno Trulli Lotus-Renault 47   20
- Michael Schumacher Mercedes 28   8
- Timo Glock Virgin-Cosworth 9   21

 

Doporučujeme

Články odjinud