Německý pilot znovu připustil, že jeho tým stále nerozumí úplně problémům, kterými trpí letošní vůz. Věří ale, že jakmile se je podaří vyřešit, bude znovu bojovat o nejvyšší příčky.
V posledních letech stavěl Red Bull své monoposty na
principu foukaných difuzorů, které využívaly horké výfukové plyny ke zvyšování
přítlaku v zadní části. Jenže poté, co FIA před novou sezonou pozměnila technická pravidla a foukané difuzory zakázala, musela rakouská stáj stejně
jako všechny ostatní od tohoto konceptu ustoupit. Red Bull tak přišel o výhodu,
ze které v minulých sezonách tolik těžil.
Už během zimních testů bylo zřejmé, že tým z Milton Keynes v této oblasti oproti konkurenci zaostává. Na trati se RB8 kvůli špatnému vyvážení chová
poněkud neklidně. "Není tu žádný elementární problém s vozem. Není to,
jako byste se podívali na záď nebo na přední křídlo a řekli, že tam je problém.
Je tu ale pár věcí, které dohromady nefungují tak dobře. Vůz je velmi nervózní
a hodně sebou hází," cituje úřadujícího šampióna Autosport.
"Problém, který v této fázi máme, je to, že vyvážení
vozu se nezdá být tak dobré jako vloni. Je to o tom,
jak přimět auto, aby pracovalo jako celek. To je to, kde se snažíme zlepšit. Problémy
s vozem jsou velmi odlišné a větší než v loňském roce, kdy jsme
rozuměli vozu velmi dobře a mohli jsme na tom stavět."
Sebastianu Vettelovi patří po dvou odjetých závodech letošní
sezony až šestá příčka a na vedoucího Fernanda Alonsa ztrácí sedmnáct bodů,
zatímco Red Bull v Poháru konstruktérů zaostává na druhé pozici za
McLarenem o třináct bodů. Německý pilot je nicméně přesvědčen, že až se podaří tyto
potíže vyřešit, může znovu pomýšlet na vítězství.
"Pevně věřím, že máme velmi konkurenceschopné auto. Co nás
zraňuje, je, že nedokážeme využít celý potenciál auta. Jakmile tohle puzzle
poskládáme dohromady, budeme v daleko lepší pozici," dodal.