Vettel netuší, proč pneumatika explodovala, defektu nic nenasvědčovalo

Němec navíc popírá, že by na dané směsi jel výrazně déle, než by snesla.
Vettel netuší, proč pneumatika explodovala, defektu nic nenasvědčovalo

Sebastian Vettel netuší, proč mu ve Velké ceně Rakouska selhala pneumatika na cílové rovince. Incident jej vyřadil ze závodu v momentě, kdy čtyřnásobný šampion vedl závod.

Němec měl rozjetý dlouhý stint na superměkké směsi pneumatik, které používal již předchozí den ve druhé části kvalifikace. Na cílové rovince znenadání explodovala pravá zadní pneumatika. Vettel se naštěstí bariéry dotkl jen lehce, závod pro něj ale skončil.

„Vůbec netuším, proč ta pneumatika selhala,“ řekl překvapený Vettel. „Bylo to naše rozhodnutí (jet dlouhý stint), už před závodem bylo jasné, že všem ty pneumatiky vydrží podstatně déle, než se čekalo.“

„Nakonec, 27 kol na té směsi není zase tak moc. Kimi (Räikkönen) odjel víc než 20 kol na ultraměkké směsi a byli tací, kteří na superměkké jeli ještě déle.“

„Zničehonic pak pneumatika explodovala. Nic tomu nenasvědčovalo, podle kluků na boxové zdi bylo všechno normální, žádná změna rychlosti v předchozím kole. Žádná známka selhání. Nikde jsem nevyjel z trati.“

Výpadek na Red Bull Ringu byl pro Vettela třetí v letošní sezóně, přesto se Němec drží na průběžné třetí pozici v šampionátu.

Räikkönen třetí

Vettelův týmový kolega Kimi Räikkönen do cíle dojel, a to dokonce na třetím místě, když využil kolize jezdců Mercedesu v posledním kole. Přesto je Fin přesvědčen, že si Ferrari v Rakousku zasloužilo víc.

„Rozhodně to pro nás nebyl snadný den,“ poznamenal. „Myslím, že jsme nezískali to, co jsme mohli, ale já jsem dělal, co jsem mohl.“

„Na konci jsme měli dobrou rychlost a možná jsem měl šanci předjet Maxe (Verstappena), jenže pak přišly žluté vlajky, takže skončil přede mnou, tak to někdy chodí.“

„Auto se celý víkend chovalo dobře a my jsme dobře odstartovali, jenže pak jsem se ocitl na šestém místě (po zastávce v boxech), ale člověk se vždycky snaží vrátit zpátky a co do rychlosti to bylo dobré.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Verstappen: Dojet druhý je takový bonus

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)