Vettel nechtěl dopadnout jako Kobajaši, ale svoji snahu přehnal

Vettel nechtěl dopadnout jako Kobajaši, ale svoji snahu přehnal

V Kanadě mohli jezdci poprvé používat zadní pohyblivé křídlo na dvou rovinkách, čehož si byl dobře vědom Sebastian Vettel, proto se v posledních kolech snažil udržet před Jensonem Buttonem dostatečný náskok.

Jak mohla být kombinace dvou rovinek a systému zadního křídla (DRS) nebezpečná, zjistil v cíli Kamuj Kobajaši. Felipe Massa se na něj na rovince za vlásenkou dotáhl, aby ho na té cílové předjel a byl pod šachovnicovou vlajkou dřív o čtyři setiny sekundy.

Sebastian Vettel se takového scénáře obával v případě Jenson Buttona, jenž ho v závěru stíhal, a proto se snažil udržet si britského soupeře více než sekundu za sebou, čímž by mu zabránil v použití DRS. Nakonec ale pilot McLarenu zadní křídlo vůbec nepotřeboval, protože se Vettel dopustil chyby v zatáčce a cestu uvolnil.

"Na konci závodu byl Jenson velmi, velmi rychlý a Sebastian věděl, že ho musí při posledním průjezdu udržet mimo tu magickou sekundovou hranici, protože jsme viděli, jak mocné je DRS v tom úseku," vysvětloval šéf Red Bullu Christian Horner. "Jenson ztrácel méně než sekundu a Sebastian věděl, že musí být rychlý. Jel naplno a myslím, že kolem lehce najel na mokrou část trati, zablokovala se mu zadní kola, a to byl rozdíl mezi vítězstvím a prohrou."

Byla to jediná větší Vettelova chyba za celý závod, proto Horner svému jezdci nic nevyčítá. Red Bull může z Kanady odjet spokojený.

"Když vedete prakticky celý závod, tak je trochu frustrující, když vítězství ztratíte asi dva kilometry před cílem, ale na druhé straně v ten den Lewis a Fernando nebodovali," připomněl Horner. "Navíc bylo tolik incidentů a byla to trať, na které jsme neměli být tolik konkurenceschopní, takže získat druhé a třetí místo je celkem vzato velmi dobrý týmový výsledek."

Doporučujeme

Články odjinud