Vettel: Mnoho věcí se změnilo, Räikkönen to nebude mít snadné

Sebastian Vettel se domnívá, že změny ve formuli 1 byly v posledních dvou letech natolik velké, že pro Räikkönena bude těžké se okamžitě vrátit do vrcholové formy.
Vettel: Mnoho věcí se změnilo, Räikkönen to nebude mít snadné

Räikkönen se do formule 1 vrátí po dvouleté přestávce a srovnání se nabízí samo. "Těžko to hodnotit. Všichni jsme viděli návrat Michaela (Schumachera)," připomněl Vettel. "Odešel na vrcholu, ale když se vrátil, sám řekl, že se změnilo hodně věcí, kterým se musí přizpůsobit."

"Když se podívám na auto, se kterým jsem jezdil před dvěma lety, tolik věcí se změnilo.... Je to neuvěřitelné. Dokonce i v průběhu sezóny se na volantu objevují nová tlačítka. Dokážu si představit, že musí být těžké dostat se při návratu okamžitě na stejnou úroveň."

Räikkönen bude moci v rámci svých příprav těžit z nového moderního simulátoru, který Renault dokončuje ve své továrně. "Náš simulátor bude zanedlouho hotový, to je dobrá zpráva pro něj i nás," potvrdil šéf týmu Eric Boullier. "Také si myslím, že mu budeme moci naplánovat pár dní s předváděcím vozem."

Fin tak zřejmě nebude muset čekat na únorové testy, ještě předtím si může zajezdit ve dva roky starém voze. Renault vidí v Räikkönenovi především velmi rychlého jezdce, který dokáže vytěžit maximum z techniky, kterou dostane k dispozici.

"Kimi patří mezi přirozeně nejrychlejší jezdce, kteří kdy usedli do Grand Prix vozu," řekl ambasador Lotusu a bývalý pilot Jean Alesi. "Jestli se vrací, tak proto, že to chce, formule 1 mu schází a on věří, že se mu může dařit. Měl menší přestávku, která byla tak trochu vynucená Ferrari. Myslím, že měl dost systému a chtěl pauzu, což zcela chápu. Ale teď se vrací s Lotusem, což je vzrušující."

"Týmy formule 1 potřebují jezdce, kteří dokáží konzistentně zajíždět časy stoprocentně na hranici možností (vozu). To dokáže jezdec Kimiho kalibru, tančit na hraně a nikdy nespadnout. Tak inženýři získají základní linii. Poznají skutečnou rychlost svého vozu a můžou na ni reagovat změnami. Odstraní se tím všechny pochybnosti. Očekávám, že Kimi bude velmi cenný nástroj. Ale nečekám, že si mimo vůz budeme hodně povídat! Jsem si jistý, že se ani trochu nezměnil."

O Räikkönenovi se často říká, že se neumí podílet na vývoji vozu, i když to opakovaně vyvrátili jeho bývalí šéfové z McLarenu a Ferrari. Tato pověst ho sice stále doprovází, ale Renault v tomto ohledu obavy nemá.

"Michael v tom (vývoji vozu) byl brilantní, ale u Mercedesu mu to teď nejde," připomněl Alesi. "Myslím, že to odráží, jak se formule 1 v posledních letech změnila a jak se změnily priority. Teď se potřebujete zaměřit jen na to, abyste měli rychlého jezdce, který zvládne svoji práci."

"Na Kimim je skvělé, že z rychlého vozu dostane maximum. Když měl u McLarenu a Ferrari rychlé auto, vždy vyhrával. Lotus Renault od něj očekává, že bude dostávat maximum také z Lotusu."

Diskuze (157) Další článek: Webber dokázal ukončit svou rozpačitou sezonu na výši
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10