Vettel: Mnoho věcí se změnilo, Räikkönen to nebude mít snadné

Sebastian Vettel se domnívá, že změny ve formuli 1 byly v posledních dvou letech natolik velké, že pro Räikkönena bude těžké se okamžitě vrátit do vrcholové formy.
Vettel: Mnoho věcí se změnilo, Räikkönen to nebude mít snadné

Räikkönen se do formule 1 vrátí po dvouleté přestávce a srovnání se nabízí samo. "Těžko to hodnotit. Všichni jsme viděli návrat Michaela (Schumachera)," připomněl Vettel. "Odešel na vrcholu, ale když se vrátil, sám řekl, že se změnilo hodně věcí, kterým se musí přizpůsobit."

"Když se podívám na auto, se kterým jsem jezdil před dvěma lety, tolik věcí se změnilo.... Je to neuvěřitelné. Dokonce i v průběhu sezóny se na volantu objevují nová tlačítka. Dokážu si představit, že musí být těžké dostat se při návratu okamžitě na stejnou úroveň."

Räikkönen bude moci v rámci svých příprav těžit z nového moderního simulátoru, který Renault dokončuje ve své továrně. "Náš simulátor bude zanedlouho hotový, to je dobrá zpráva pro něj i nás," potvrdil šéf týmu Eric Boullier. "Také si myslím, že mu budeme moci naplánovat pár dní s předváděcím vozem."

Fin tak zřejmě nebude muset čekat na únorové testy, ještě předtím si může zajezdit ve dva roky starém voze. Renault vidí v Räikkönenovi především velmi rychlého jezdce, který dokáže vytěžit maximum z techniky, kterou dostane k dispozici.

"Kimi patří mezi přirozeně nejrychlejší jezdce, kteří kdy usedli do Grand Prix vozu," řekl ambasador Lotusu a bývalý pilot Jean Alesi. "Jestli se vrací, tak proto, že to chce, formule 1 mu schází a on věří, že se mu může dařit. Měl menší přestávku, která byla tak trochu vynucená Ferrari. Myslím, že měl dost systému a chtěl pauzu, což zcela chápu. Ale teď se vrací s Lotusem, což je vzrušující."

"Týmy formule 1 potřebují jezdce, kteří dokáží konzistentně zajíždět časy stoprocentně na hranici možností (vozu). To dokáže jezdec Kimiho kalibru, tančit na hraně a nikdy nespadnout. Tak inženýři získají základní linii. Poznají skutečnou rychlost svého vozu a můžou na ni reagovat změnami. Odstraní se tím všechny pochybnosti. Očekávám, že Kimi bude velmi cenný nástroj. Ale nečekám, že si mimo vůz budeme hodně povídat! Jsem si jistý, že se ani trochu nezměnil."

O Räikkönenovi se často říká, že se neumí podílet na vývoji vozu, i když to opakovaně vyvrátili jeho bývalí šéfové z McLarenu a Ferrari. Tato pověst ho sice stále doprovází, ale Renault v tomto ohledu obavy nemá.

"Michael v tom (vývoji vozu) byl brilantní, ale u Mercedesu mu to teď nejde," připomněl Alesi. "Myslím, že to odráží, jak se formule 1 v posledních letech změnila a jak se změnily priority. Teď se potřebujete zaměřit jen na to, abyste měli rychlého jezdce, který zvládne svoji práci."

"Na Kimim je skvělé, že z rychlého vozu dostane maximum. Když měl u McLarenu a Ferrari rychlé auto, vždy vyhrával. Lotus Renault od něj očekává, že bude dostávat maximum také z Lotusu."

Diskuze (157) Další článek: Webber dokázal ukončit svou rozpačitou sezonu na výši
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10