Vettel: Klíčové bylo uváznutí za Jensonem, není to ničí vina

Sebastian Vettel se v Maďarsku musel spokojit až se třetím místem, za klíčové považuje uváznutí za Jensonem Buttonem. Mark Webber se vhodnou volbou strategie a dobrým výkonem posunul z desáté na čtvrtou příčku.
Vettel: Klíčové bylo uváznutí za Jensonem, není to ničí vina

Red Bull ve Velké ceně Maďarska nebojoval o vítězství. Sebastian Vettel dojel třetí, když v závěru atakoval druhého Kimiho Räikkönena, na vítězství na Hungaroringu tak stále čeká. Mark Webber se dokázal posunout z desátého místa na startovním roštu na čtvrté v cíli.

Vettel věří, že pokud by byl závod delší, Räikkönena by předjel. "S Kimim to byla zábava až do konce. Na této trati je těžké předjíždět, dostal jsem se blízko, ale nebyl jsem v té chvíli v místě, kde by se dalo dostat dopředu. Zkoušel jsem v některých zatáčkách měnit nastavení, ale nefungovalo to. Klíčové pro závod bylo, když jsem uvázl za Jensonem, ale to není ničí vina. Před první zastávkou jsem ztratil víc, než bylo očekáváno, a vyjel hned za ním," vzpomínal na klíčové okamžiky. "Nemohl jsem ho předjet, zkoušel jsem to, ale poškodil jsem si přední křídlo, což byla moje chyba. Možná jsem moc spěchal. S Kimim to bylo těsné, bylo pěkné být dnes znovu na pódiu. Gratuluji Lewisovi, odvedl dobrou práci."

Webber si pochvaloval zvolenou strategii. Měkčí pneumatiky nasadil až na závěrečný stint. "Věděli jsme, že tu byl velký tlak zajet dobré první kolo, měl jsem před sebou čistý vzduch a fungovalo to dobře. Start byl OK a první sektor byl velmi dobrý, dokázal jsem tlačit na Kimiho, pak se to ustálilo. V prvních třech nebo čtyřech kolech se auto chovalo podivně, věděl jsem, že měkčí pneumatiky mají dobrou přilnavost," vzpomínal Australan na úvod, do kterého odstartoval na tvrdších gumách. "Pak jsme zvedli hlavu. Nemyslím, že jsme dnes mohli dosáhnout lepšího výsledku. Strategie byla solidní, na měkkých pneumatikách musíte jet rychle až do konce."

Také šéf týmu Christian Horner považuje za klíčové uváznutí Vettela za Buttonem. "Nedokázali jsme ho předjet rychle a utrpěli jsme poškození předního křídla. To dalo prostor Lewisovi a nás poslalo bojovat s Kimim. I přes poškození dokázal Sebastian držet velmi silné tempo," chválil. "Markův vzestup z desátého místa byl rovněž výborný. Velmi silný první stint ho vrátil zpět do hry. Dostat se z desátého místa na roštu na čtvrté byl velmi dobrý výkon. Před letní přestávkou jsme zvýšili naše vedení v jezdeckém i konstruktérském šampionátu a všichni si teď zaslouží odpočinek, aby dobili baterie na náš návrat na konci srpna."

Spokojenost vyjádřil i Thierry Salvi z Renaultu, i když by raději dojel závod na vyšších pozicích.

Diskuze (38) Další článek: Hamilton byl příjemně překvapen, jak dobře pneumatiky pracovaly
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10