Vettel je nadšený ze senzačního vítězství

Sebastian Vettel z Ferrari začal nejlepším možným způsobem letošní sezónu formule 1, když díky lepší strategii vyhrál úvodní závod, Velkou cenu Austrálie.

Vettel si po startu udržel svou druhou pozici a až do zastávek v boxech se držel vedoucího Lewise Hamiltona z Mercedesu, který k mechanikům zamířil v 18. kole.

Ferrari Vettela povolalo až o pět kol později, což přineslo své ovoce a Vettel i po zastávce zůstal na první pozici. Hamilton se totiž po svém pit stopu vrátil na trať za Maxem Verstappenem, který ještě nestavěl. Brit se však před mladého pilota Red Bullu nedokázal dostat.

Vettel si vedení pohlídal až do cíle a přivezl sobě a Ferrari první vítězství od Velké ceny Singapuru 2015.

Jezdcem dne se v Austrálii stal vítězný Vettel

Jezdcem dne se v Austrálii stal vítězný Vettel

„Čeká nás dlouhá, dlouhá cesta, pro tuto chvíli jsme ale jako v sedmém nebi. Jsme šťastní,“ řekl Vettel.

„Byla to náročná zima, ale tohle byl neuvěřitelný závod. Na startu jsem nebyl úplně spokojen, byl jsem totiž trochu nervózní, jelikož se mi při rozjezdu protočila kola. Lewis byl o kousek lepší a já se musel v první zatáčce starat o Valtteriho (Bottase), ale měl jsem lepší výjezd.“

„Pak jsem tlačil, abych jim dal zprávu 'Jsme tady, jsme tu proto, abychom bojovali'. Měl jsem samozřejmě trochu štěstí, když se Lewis dostal do provozu, ale já tam zůstal, pneumatiky byly dobré.“

První letošní závod přitom ukázal dlouhou životnost pneumatik. Vítězná Vettelova strategie spočívala v jedné zastávce, při které přezul z ultra měkké sady na měkkou.

„Mohli jste mnohem více tlačit. Loni jste obvykle prvních pár kol tlačili a pneumatiky pak odešly. I teď pneumatiky trochu odcházejí, ale můžete stále tlačit a brzdit stejně. Vůz křičel 'Víc, víc, víc', na tvrdší směsi nebyla skoro žádná degradace.“

Räikkönen pod stupni vítězů

Vettelův týmový kolega Kimi Räikkönen obsadil v prvním závodě sezóny čtvrté místo.

Podle Fina se o jeho závodě rozhodlo už v kvalifikaci. „Obzvlášť zde je to o kvalifikaci a o startu, na tomto okruhu je těžké předjíždět,“ řekl Räikkönen pro Sky Sports F1.

„Trochu jsem se trápil na těch stejných ultra měkkých pneumatikách z kvalifikace. Po přezutí na měkkou sadu to bylo dobré.“

„Je to zklamání, jsem ale rád, že jsme pochopili spoustu věcí, takže se příští závod můžeme vrátit tam, kde bychom měli být. Jsem rád, že víme, co máme dělat.“

„V porovnání s minulými roky si myslím, že máme velmi dobrý základ, na kterém můžeme stavět.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Robert Cianflone, Clive Mason

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A