Většina startovního pole urychluje přestavbu svých vozů

Legalizace dvoupatrových difuzorů znovu roztočí spirálu nákladů.
Formule 1 letos chtěla a potřebovala šetřit, ale dvoupatrové difuzory zasadily veškerým snahám o úspory velkou ránu. Přední týmy, jako je Ferrari, Renault, Red Bull Racing, McLaren či BMW Sauber, nyní musí vynaložit nemalé finanční prostředky, aby vyvinuly řešení difuzorů, které dnes s definitivní platností legalizoval odvolací soud.

"Bohužel, toto rozhodnutí nás nutí zasáhnout do základních oblastí designu vozu, abychom mohli soupeřit na stejné úrovni s některými týmy, co se technických regulí týče. A to bude stát peníze a čas. Nyní zdvojnásobíme své úsilí, aby se tým vrátil na nejvyšší úroveň konkurenceschopnosti," konstatoval šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali.

Svůj vůz musí překopat i Red Bull Racing, který doposud představoval pro týmy s dvoupatrovými difuzory největší konkurenci.

"Na novém řešení pracujeme naplno. Jakmile byl verdikt oficiální, Adrian (Newey) okamžitě zrušil svůj let do Šanghaje a zůstane v továrně. Pokud půjde vše podle plánu, ´nový´ vůz budeme mít připravený pro Monako," řekl poradce Red Bullu Helmut Marko.

Právníci týmů, které se odvolaly proti difuzorům Brawnu GP, Toyoty a Williamsu, argumentovaly u soudu mimo jiné tím, že FIA v minulosti jejich verze dvoupatrových difuzorů označila jako nelegální.

"Není to tak, že by Renaultu ujel vlak, jak uvedl Brawn, bylo to protože FIA řekla, že to není legální. V tu dobu jsme tento difuzor opustili," řekl právní zástupce Renaultu Andrew Ford u odvolacího soudu. Francouzský tým má však připravený prototyp dvoupatrového difuzoru, který možná bude schopen nasadit již v Číně.

V minulosti však zamítavé stanovisko od FIA k dvoupatrovému difuzoru obdržel i Red Bull.

"Štve nás skutečnost, že jsme Whitinga požádali o vyjádření k takovému řešení difuzoru a on nám řekl, že je to nelegální. Proto jsme v takovém designu nepokračovali, i když měl tým podobné nápady," řekl Helmut Marko.

"Mám obavy, jaké to bude mít dopady na rychlost v zatáčkách. Předpokládám, že brzy nastanou problémy, protože vozy budou jezdit moc rychle. Navíc turbulence vytvářené dvoupatrovým difuzorem znovu ztíží předjíždění. Takže je to proti duchu pravidel, na kterých jsme se shodli v pracovních skupinách."

Ovšem Ross Brawn již v jednom z dřívějších rozhovorů prozradil, že přesvědčit FIA o legálnosti dvoupatrového difuzoru byla otázka správné argumentace. Brawn nechtěl uvést, čím konkrétně jeho tým přesvědčil FIA o legálnosti svého řešení, ostatní týmy na to prý musí přijít samy.

Dvoupatrové difuzory jdou proti duchu letošních pravidel i podle šéfa BMW Sauberu Maria Theissena: "Toto rozhodnutí Mezinárodního odvolacího soudu akceptujeme. Toto rozhodnutí znamená, že nyní máme jasno v aplikaci regulí. Nicméně, tímto nedosáhneme snížení přítlaku a rychlosti v zatáčkách, jak bylo záměrem Pracovní skupiny pro předjíždění, když pracovala na nových pravidlech. Toto rozhodnutí zároveň znamená, že sedm týmů bude muset investovat obrovské prostředky do nutných změn svých vozů."
Diskuze (88) Další článek: Trulli: FIA potrestala McLaren, protože znevážil její roli
14:15 | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10