Expert na šasi stáje McLaren Tim Goss předpokládá, že ve většině závodů v roce 2018 dojde na využití strategie dvou zastávek v boxech.
V roce 2017 si týmy ve většině závodů vystačily s jedním pit stopem. Tomu chce Pirelli pro rok 2018 zabránit, a proto italská firma připravila nové směsi, u kterých by mělo docházet k rychlejší degradaci.
Kromě toho byly ještě představeny dvě směsi zcela nové – superhard a hypersoft.
Týmy F1 dostaly první příležitost pro seznámení se s „hyperměkkými“ pneumatikami během testování v Abu Dhabi na konci loňského roku. Nová nejměkčí sada najde využití především na městských tratích s nízkou přilnavostí.
Od nových pneumatik pro sezónu 2018 si slibuje změny i expert na šasi Tim Goss. Člen stáje McLaren předpokládá, že se v roce 2018 dočkáme převážně závodů se dvěma zastávkami u mechaniků.
„Pirelli již uveřejnilo delegované směsi pro první závody nové sezóny. Podívali jsme se na to a shodli jsme se, že s novými pneumatikami se zvýší přilnavost. Díky tomu se možná zrychlí až o půl vteřiny na kolo a více závodů bude vyžadovat strategii dvou pit stopů,“ řekl Goss pro crash.net.
„Předpokládáme, že se letos dočkáme mixu závodů na jednu a na dvě zastávky s převahou velkých cen se dvěma pit stopy. To je krok správným směrem.“
„Musíme se ještě hodně naučit o nových pneumatikách. Zatím jsem je testovali jen v Abu Dhabi v horkých podmínkách.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson