Většina letošních závodů se pojeden na dvě zastávky, tvrdí Goss

Expert na šasi stáje McLaren Tim Goss předpokládá, že ve většině závodů v roce 2018 dojde na využití strategie dvou zastávek v boxech.
Většina letošních závodů se pojeden na dvě zastávky, tvrdí Goss

V roce 2017 si týmy ve většině závodů vystačily s jedním pit stopem. Tomu chce Pirelli pro rok 2018 zabránit, a proto italská firma připravila nové směsi, u kterých by mělo docházet k rychlejší degradaci.

Kromě toho byly ještě představeny dvě směsi zcela nové – superhard a hypersoft.

Týmy F1 dostaly první příležitost pro seznámení se s „hyperměkkými“ pneumatikami během testování v Abu Dhabi na konci loňského roku. Nová nejměkčí sada najde využití především na městských tratích s nízkou přilnavostí.

Od nových pneumatik pro sezónu 2018 si slibuje změny i expert na šasi Tim Goss. Člen stáje McLaren předpokládá, že se v roce 2018 dočkáme převážně závodů se dvěma zastávkami u mechaniků.

„Pirelli již uveřejnilo delegované směsi pro první závody nové sezóny. Podívali jsme se na to a shodli jsme se, že s novými pneumatikami se zvýší přilnavost. Díky tomu se možná zrychlí až o půl vteřiny na kolo a více závodů bude vyžadovat strategii dvou pit stopů,“ řekl Goss pro crash.net.

„Předpokládáme, že se letos dočkáme mixu závodů na jednu a na dvě zastávky s převahou velkých cen se dvěma pit stopy. To je krok správným směrem.“

„Musíme se ještě hodně naučit o nových pneumatikách. Zatím jsem je testovali jen v Abu Dhabi v horkých podmínkách.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: DRS časem zmizí, přeje si Brawn

14:10 | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4