Vloni jsme viděli v mnoha závodech jen jednu zastávku. Letos se to mělo změnit, ale v Austrálii opět stavěli jezdci převážně jen jednou. Změní se to v Bahrajnu?
„Oproti Velké ceně Austrálie je Bahrajn zcela odlišným závodem,“ uvedl Mario Isola.
„Ale jedna z věcí, kterou mají společnou, je okruh charakterizovaný spíše podélným než bočním zatížením, což znamená omezení zejména na zadních pneumatikách.“
„Kvůli abrazivnímu povrchu a teplotní degradaci očekáváme více než jednu zastávku v boxech většiny jezdců, zejména z důvodu nominace pneumatik, která je o stupeň měkčí než v loňském roce. V Bahrajnu se v minulosti ukázala celá řada zajímavých strategií. Večerní závody, při kterých teplota trati výrazně klesá, pro týmy znamená, že se musí poučit ze známých pasáží při neobvyklých večerních podmínkách na trati“.
Tři nominované směsi
- Střední směs (bílá)
- Měkká směs (žlutá)
- Superměkká směs (červená)
Okruh z pohledu pneumatik
- Velká cena začíná v pozdních odpoledních hodinách a končí večer, což znamená, že teplota trati v průběhu závodu výrazně klesá, a to také ovlivňuje chování pneumatik.
- V Bahrajnu je základním faktorem úspěchu trakce, takže jezdci si musí dávat pozor zejména na zadní pneumatiky.
- Nominace pneumatik je stejná jako v minulém roce, ale směsi jsou o stupeň měkčí.
- Střední a měkké pneumatiky jsou pro závod povinné, přičemž týmům musí na neděli zůstat alespoň jedna sada od každé směsi.
- Bahrajn je společně s Velkou cenou Singapuru a Abú Dhabí nočním závodem.
Pirelli chystá novinku
Pirelli v Bahrajnu spustí svůj nový program – Pirelli Hot Laps, při kterém na okruhu představí některý z posledních vozů McLaren a Aston Martin. Za jejich volanty uvidíme některé dobře známé jezdce.
Výběr jezdců