V rámci nových technických pravidel budou od letošní sezóny formule 1 monoposty jezdit na větších, 18palcových pneumatikách. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera to bude mít také dopad na čas výměny pneumatik v boxech.
Mechanici Red Bullu patří k nejrychlejším. Drží také rekord za nejrychlejší zastávku v boxech v historii formule 1. Ve Velké ceně Brazílie 2019 vyměnili na voze Maxe Verstappena pneumatiky za 1,82 sekundy.
Svou rychlost potvrzují mechanici Red Bullu poslední čtyři roky, kdy pokaždé vyhráli cenu DHL Fastest Pit Stop pro nejrychlejší zastávku v boxech.
Kvůli 18palcovým pneumatikám, které jsou větší a těžší než pneumatiky Pirelli používané v posledních letech, se ale letos překonávání rekordů nedá očekávat.
„Rozhodně to bude mít dopad na zastávky v boxech. Pneumatiky a kola jsou těžší a objemnější. A nemyslím si, že v prvním roce s těmito pneumatikami budeme atakovat náš světový rekord 1,82 sekundy,“ řekl Horner.
„Bude to o přizpůsobení a zdokonalování našich technik a jsem si jistý, že se i s těmito pneumatikami dokážeme přiblížit ke dvěma sekundám.“
I přesto, že pneumatiky budou těžší a jejich výměna zabere více času, bude podle sportovního ředitele Red Bullu Jonathana Wheatleyho důležité vyhnout se chybám.
„Vstupujeme do nové fáze formule 1. Vozy pro rok 2022 mají velká a těžká 18palcová kola. Upřímně řečeno, zatím jsme s tímto typem pneumatik nezkusili ani jeden trénink pit stopu,“ řekl Wheatley na konci minulého roku.
„Bude to úplně jiná dynamika. Vyrovnanost bude nesmírně důležitá, celou zimu na ní budeme pracovat.
„Máte 22 lidí včetně jezdce. Každý z nich musí odvést úžasnou práci. Ta motivace a důslednost vychází od skutečně motivovaných jedinců. Myslím, že naše úsilí o co nejvyrovnanější zastávky v boxech, jaké jsou v lidských silách, bylo potvrzeno těmito neuvěřitelně rychlými časy, kterých jsou kluci schopni.“