Stáj Haas v dohledné době neplánuje změny v oblasti využívání větrného tunelu, a to navzdory nové spolupráci s Toyotou.
Když Haas vloni oznámil zahájení spolupráci se závodní divizí Toyoty, bylo řečeno, že jde primárně o technologické partnerství.
To by teoreticky mohlo zahrnovat i využívání aerodynamického tunelu, který japonská automobilka provozuje v Kolíně nad Rýnem.
K tomu však v nejbližší době nedojde. Prvním důvodem je, že aerodynamický tunel v současnosti, na základě starší dohody, „exkluzivně“ využívá Cadillac, který se chystá na vstup do F1 v příštím roce.
Druhým důvodem pak podle šéfa stáje Haas je, že pro tým výhodnější i nadále využívat větrný tunel Ferrari, od kterého americká organizace odebírá řadu dílů, a to nejen včetně motoru či převodovky.
„V dohledné době neplánujeme aerodynamický tunel v Maranellu opusit. Je to totiž výhodné pro všechny strany,“ uvedl Ajao Komacu, jehož slova cituje web PlanetF1.com.
„Ať už máte s tunelem jakýkoli problém, který může souviset třeba se speficikem daných technických pravidel, jako je například přízemní efekt u současné generace vozů, tak jej řeší Ferrari, zatímco my se tím nemusíme zabývat,“ vysvětlil japonský inženýr.
„Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom se měli z maranellského aerodynamického tunelu stěhovat do aerodynamického tunelu Toyoty, který v současné době nevyužívá žádný jiný tým. Dobře, využívá jej Andretti (Cadillac, pozn. red.), ale tento tým v F1 zatím nezávodí...,“ uzavřel Komacu, kterého letos čeká druhá sezona v čele stáje Haas.