Pilot týmu Charouz Racing System měl po sobotním závodě velmi dobrou výchozí pozici. Vinou penalizace sice v prvním víkendovém závodě přišel o body, do nedělního závodu ale startoval z 11. pozice.
Staněk v průběhu závodu vydělal zejména na problémech soupeřů. K bodům mu pomohly kontakty, po kterých se vyřadili další piloti. V souboji o vedení se střetli vedoucí Lirim Zendeli a druhý Enzo Fittipaldi, kteří jeli na čele od startu, kdy se dostali před dalšího pilota týmu Charouz Michaela Belova, kterému se nepovedl start a propadl se na třetí místo.
Velmi dobrý start měl také Hughes, který se z šesté pozice dostal na třetí, když i on a Liam Lawson předjeli Belova. Lawson následně předjel i Hughese a po kontaktu Zendeliho s Fittipaldim se ujal vedení.
Výrazně k bodům Staňkovi pomohl Clément Novalak. Ten v první šikaně zezadu postrčil Oscara Piastriho, který se roztočil a Belov s Davidem Schumacherem museli vyjet mimo trať, aby se vyhnuli kontaktu. Schumacher zůstal uvězněn v kačírku. Pole bylo zpomaleno virtuálním safety carem.
Krátce poté sice Staněk chyboval v první šikaně, musel ji projet rovně a propadl se na 11. místo. Zpátky na body mu ale pomohl další incident před ním.
Ani v neděli se na Monze nedařilo Loganu Sargeantovi z týmu Prema, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž pořadí. Po sobotním 26. místě v nedělním závodě musel odstoupit po vzájemném kontaktu s týmovým kolegou a vítězem sobotního závodu Frederikem Vesti.
Sargeant se nejprve dokázal po startu z 26. místa dostat až na čtvrtou příčku, pak ale mezi ním a Vestim došlo v šikaně Ascari ke kontaktu, Sargeant dostal defekt a musel odstoupit. Přední křídlo si při incidentu poškodil i Vesti.
V posledních dvou kolech se Staněk ještě dostal před Benta Viscaala, závod dokončil na osmém místě a do tabulky si připsal první tři body.
Na čele se po polovině závodu dostal Hughes před Lawsona a vedení udržel až do cíle. Po vítězství v Katalánsku si tak připsal druhý letošní triumf.
Druhý Lawson byl po závodě dodatečně penalizován desetisekundovým trestem za to, že v souboji v první šikaně nenechal Zendelimu dostatek prostoru. Australan se tak propadl ve výsledcích na konečné sedmé místo.
Dobře si v závěru závodu vedl Théo Pourchaire. Francouz vydělal na kolizi jezdců Premy, předjel Zendeliho, dojel třetí a po Lawsonově penalizaci se posunul na druhé místo.
Prvních stupňů vítězů se po Lawsonově trestu dočkal ruský pilot Aleksandr Smoljar, který dojel před Zendelim, kterého předjel v posledním kole. Pátý skončil Alex Peroni.
Kromě Romana Staňka si první letošní body připsal také Pierre-Louis Chovet, který v průběhu sezóny nahradil Maxe Fewtrella a ve svém třetím závodě ve F3 dosáhl sedmým místem nejlepšího výsledku. I on ale vydělal na Lawsonově trestu a je sedmý.
Bodovanou desítku uzavřeli Olli Caldwell a Richard Verschoor.
Nejlepšího výsledku v sezóně dosáhla dvanáctým místem Sophia Flörschová, naopak letos poprvé nebodoval David Beckmann.
O letošním šampionovi rozhodne až poslední podnik v Mugellu. Jako vedoucí muž do něj se 160 body vstoupí Piastri, druhý Sargeant má 152 bodů, třetí Pourchaire 124, čtvrtý Beckmann 123,5 a pátý Lawson 123 bodu.
Výsledky druhého závodu
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas / Rozdíl |
Kol |
1 |
Jake Hughes |
HWA Racelab |
37:52.033 |
22 |
2 |
Liam Lawson |
Hitech Grand Prix |
1.841 |
22 |
3 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
4.252 |
22 |
4 |
A.Smolyar |
ART Grand Prix |
4.661 |
22 |
5 |
Lirim Zendeli |
Trident |
5.400 |
22 |
6 |
Alex Peroni |
Campos Racing |
8.459 |
22 |
7 |
P-L.Chovet |
Hitech Grand Prix |
8.660 |
22 |
8 |
Roman Staněk |
Charouz Racing System |
12.123 |
22 |
9 |
Olli Caldwell |
Trident |
13.783 |
22 |
10 |
R.Verschoor |
MP Motorsport |
15.117 |
22 |
11 |
Bent Viscaal |
MP Motorsport |
15.856 |
22 |
12 |
S.Fernandez |
ART Grand Prix |
16.347 |
22 |
13 |
Sophia Flörsch |
Campos Racing |
23.261 |
22 |
14 |
Michael Belov |
Charouz Racing System |
23.660 |
22 |
15 |
F.Malvestiti |
Jenzer Motorsport |
24.101 |
22 |
16 |
Dennis Hauger |
Hitech Grand Prix |
25.176 |
22 |
17 |
Cameron Das |
Carlin Buzz Racing |
32.409 |
22 |
18 |
Igor Fraga |
Charouz Racing System |
1:18.518 |
22 |
19 |
Calan Williams |
Jenzer Motorsport |
1:22.626 |
22 |
20 |
Enzo Fittipaldi |
HWA Racelab |
1:25.853 |
22 |
21 |
Matteo Nannini |
Jenzer Motorsport |
1 kolo |
21 |
22 |
Jack Doohan |
HWA Racelab |
1 kolo |
21 |
23 |
Alessio Deledda |
Campos Racing |
1 kolo |
21 |
24 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
2 kola |
20 |
25 |
Logan Sargeant |
Prema Racing |
3 kola |
19 |
- |
Clément Novalak |
Carlin Buzz Racing |
|
10 |
- |
Oscar Piastri |
Prema Racing |
|
9 |
- |
David Schumacher |
Carlin Buzz Racing |
|
9 |
- |
David Beckmann |
Trident |
|
7 |
- |
Lukas Dunner |
MP Motorsport |
|
0 |
Vesti s Piastrim zajistili v sobotním závodě Premě týmový titul, Staněk přišel o první body
Frederik Vesti získal druhé vítězství v letošní sezóně formule 3, když po startu z deváté pozice triumfoval v sobotním závodě v Monze. Druhý dojel Théo Pourchaire před Oscarem Piastrim, který třetím místem podtrhl titul mezi týmu pro Prema Racing. Roman Staněk přišel po penalizaci o své první body.
Do podoby startovního roštu prvního závodu víkendu výrazně promluvily penalizace, které sportovní komisaři udělili po páteční kvalifikaci. Jedním z devíti potrestaných pilotů, kteří jeli až příliš pomalu před zatáčkou Parabolica v přípravě na svůj kvalifikační pokus, byl i Pourchaire, který nakonec v kvalifikaci zajel nejrychlejší kolo, ale kvůli penalizaci se propadl až na šesté místo.
Z první pozice tak startoval Liam Lawson, který si udržel po startu vedení před Matteem Nanninim. Pozice ztracené penalizací dokázal velmi rychle Pourchaire získat zpět, na startu se dostal, i díky špatnému rozjezdu čtvrtého Calana Williamse, už na třetí místo a v nájezdu do druhého kola úspěšně zaútočil na druhého Nanniniho.
Ve čtvrtém kole se Pourchaire dostal do vedení, když se v první zatáčce dostal před Lawsona. Od té chvíle se Francouz držel ve vedení, o které jej nepřipravil ani restart po safety caru, který musel vyjet kvůli Sebastiánu Fernándezovi, který se roztočil na výjezdu z Variante Ascari.
Tři kola před cílem ale Pourchaire přišel o vedení, když jej v první šikaně předjel Vesti. Dánský pilot startoval z osmého místa. V úvodu závodu se držel na konci první desítky. Postupně se ale začal probojovávat pořadím. Výjezd safety caru mu pak pomohl dotáhnout se na vedoucí dvojici. Při restartu se dostal před Lawsona na druhé místo a ve 20. kole se ujal vedení, které již do konce závodu nepřepustil.
Třetí dojel po startu z 15. pozice Piastri, který se vrátil do čela průběžného pořadí.
Poslední pilot týmu Prema a vedoucí muž průběžného pořadí Logan Sargeant prožil špatný závod. Po startu z pátého místa se Sargeant v úvodu závodu po souboji s Vestim propadl až na jedenácté místo a následně se držel na hranici první desítky. Ve 14. kole jej ale v šikaně Variante della Roggia zezadu postrčil Clément Novalak a Američan se propadl až na 26. místo, na kterém také závod dokončil.
David Beckmann jako jediný ze všech jezdců zatím bodoval ve všech letošních závodech. V sobotním závodě v Monze obsadil čtvrté místo před pátým Jakem Hughesem a Lawsonem.
Sedmý skončil Lirim Zendeli před Bentem Viscaalem a Enzem Fittipaldim, který nejprve zůstal stát na startu, ze 17. pozice se propadl na poslední třicáté místo a z něj se probojoval na konečnou devátou pozici.
Nejlepší závod sezóny má za sebou jediný český pilot Roman Staněk z týmu Charouz Racing System. Staněk se po startu z 13. místa, kdy vydělal na penalizacích soupeřů, dostal na 12. místo a poté i před svého týmového kolegu Igora Fragu. Když se pak v první zatáčce střetli Nannini s Lawsonem, musel Ital se zlomeným zavěšením odstoupit a Staněk se dostal na bodovanou pozici.
O tu následně přišel, když se před něj dostal Novalak, ten ale za způsobení kolize se Sargeantem dostal 10sekundovou penalizaci.
Roman Staněk projel cílem na desáté pozici, po Novalakově penalizaci se měl posunout na deváté místo a do nedělního závodu tak startovat z první řady.
Pilot českého týmu byl ale následně penalizován pětisekundovou penalizací za nedodržení pokynů ředitele závodu. Podle zdůvodnění ředitelství závodu Staněk v prvním kole v šikaně Variante della Roggia vyjel mimo trať, ale následně se nevrátil na trať takovým způsobem a na takovém místě, jak stanovilo ve své poznámce ředitelství závodu. Podle komisařů tak Staněk mohl způsobit kolizi, ke které ale nedošlo. Pětisekundová penalizace odsunula českého pilota na jedenácté místo.
Přesto získal tým Charouz body, když se na desáté místo teprve ve svém třetím závodě ve formuli 3 dostal po Staňkově a Novalakově penalizaci Michael Belov, který tak do nedělního závodu odstartuje z pole position.
Výsledky prvního závodu
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas / Rozdíl |
Kol |
1 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
38:22.192 |
22 |
2 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
0.899 |
22 |
3 |
Oscar Piastri |
Prema Racing |
5.470 |
22 |
4 |
David Beckmann |
Trident |
6.124 |
22 |
5 |
Jake Hughes |
HWA Racelab |
7.419 |
22 |
6 |
Liam Lawson |
Hitech Grand Prix |
7.984 |
22 |
7 |
Lirim Zendeli |
Trident |
8.692 |
22 |
8 |
Bent Viscaal |
MP Motorsport |
9.232 |
22 |
9 |
Enzo Fittipaldi |
HWA Racelab |
12.192 |
22 |
10 |
Michael Belov |
Charouz Racing System |
15.441 |
22 |
11 |
Roman Staněk |
Charouz Racing System |
15.755 |
22 |
12 |
Jack Doohan |
HWA Racelab |
16.862 |
22 |
13 |
Dennis Hauger |
Hitech Grand Prix |
17.290 |
22 |
14 |
Clément Novalak |
Carlin Buzz Racing |
18.455 |
22 |
15 |
Lukas Dunner |
MP Motorsport |
19.185 |
22 |
16 |
Cameron Das |
Carlin Buzz Racing |
20.283 |
22 |
17 |
Alex Peroni |
Campos Racing |
21.026 |
22 |
18 |
P-L.Chovet |
Hitech Grand Prix |
21.922 |
22 |
19 |
David Schumacher |
Carlin Buzz Racing |
27.277 |
22 |
20 |
A.Smolyar |
ART Grand Prix |
28.375 |
22 |
21 |
Sophia Flörsch |
Campos Racing |
28.393 |
22 |
22 |
F.Malvestiti |
Jenzer Motorsport |
29.057 |
22 |
23 |
Alessio Deledda |
Campos Racing |
29.434 |
22 |
24 |
Igor Fraga |
Charouz Racing System |
34.067 |
22 |
25 |
Calan Williams |
Jenzer Motorsport |
34.500 |
22 |
26 |
Logan Sargeant |
Prema Racing |
38.847 |
22 |
27 |
R.Verschoor |
MP Motorsport |
46.678 |
22 |
- |
S.Fernandez |
ART Grand Prix |
|
10 |
- |
Olli Caldwell |
Trident |
|
9 |
- |
Matteo Nannini |
Jenzer Motorsport |
|
8 |