Max Verstappen a závod v Itálii... tahle kombinace zatím moc nefungovala. Prolomí o víkendu prokletí a vyhraje?
Red Bull se v současné konstelaci spokojí jen s vítězstvím – nebo možná přesněji s porážkou Mercedesu. Jeho cíle pro letošní rok jsou jasné – chce vyhrát tituly.
Z hlediska statistik věak bude pro Verstappena úspěchem už samotné pódium. V Itálii se mu totiž nedaří.
Nejlepší výsledek zajel v Itálii v roce 2018, kdy skončil v Monze na pátém místě. Tím se dostáváme i k hlavní příčině. V dlouhodobém horizontu nejde o karmu nebo smůlu. Red Bullu se v Monze tradičně nedaří kvůli slabší pohonné jednotce. Poslední stupně vítězů získal tým v roce 2013. Sebastian Vettel vyhrál, Mark Webber dojel třetí.
Letos je ale situace odlišná. Honda zřejmě postavila poměrně slušný motor. Podle Franze Tosta například u AlphaTauri dělá ze 70 % pokrok právě Honda.
Vloni jsme si Itálii díky koronaviru užili opravdu hodně. Jelo se na třech okruzích. Max Verstappen nedokončil ani jeden ze závodů.
V Monze po 30 kolech odstoupil kvůli pohonné jednotce. V Mugellu měl na startu opět problémy s motorem, které nepřímo vedly ke kolizi. V Imole pak Verstappena potkal defekt.
Za celou svou kariéru získal Verstappen v průměru 9,8 bodů na závod. V Itálii je to ale jen 2,6.
Defekt, Emilia Romagna. Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Nehoda po startu GP Toskánska. Foto: Getty Images
Výsledky Verstappena v Itálii
Rok |
Tým |
Okruh |
Pozice |
Body |
2015 |
Toro Rosso |
Monza |
12 |
0 |
2016 |
Red Bull |
Monza |
7 |
6 |
2017 |
Red Bull |
Monza |
10 |
1 |
2018 |
Red Bull |
Monza |
5 |
10 |
2019 |
Red Bull |
Monza |
8 |
4 |
2020 |
Red Bull |
Monza |
DNF |
0 |
2020 |
Red Bull |
Mugello |
DNF |
0 |
2020 |
Red Bull |
Imola |
DNF |
0 |