Verstappenova dominance v Miami je varováním pro Ferrari, míní Palmer | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Verstappenova dominance v Miami je varováním pro Ferrari, míní Palmer

Po skvělé sobotě, kdy Ferrari získalo první řadu, přišla v Miami neděle a velké vystřízlivění pro fanoušky Scuderie. Oba piloty italské stáje nechal daleko za sebou Max Verstappen. Podle jednoho z bývalých pilotů F1 bylo americké vítězství Red Bullu velkým varováním pro Ferrari.

Charles Leclerc a Carlos Sainz v kvalifikaci obsadili první dvě místa. Ferrari v Miami doufalo v napravení propadáku z Imoly a v zisk prvního triumfu od letošní Grand Prix Austrálie.

Jenže hned po startu závodu se před Sainze probojoval Max Verstappen, který tak brzy dostal šanci stahovat a ohrožovat Charlese Leclerca. Nizozemec posléze monackého rivala zdolal v souboji na trati a ujal se vedení.

Úřadující mistr světa nakonec na Floridě získal už třetí letošní triumf a to, co se jevilo jako propastná ztráta na vedoucího Leclerca, se smrsklo na rozdíl devatenácti bodů. V poháru konstruktérů ztrácí Red Bull na Ferrari dokonce jen šest bodů. Jonathan Palmer v tom vidí varovné signály pro Scuderii.

„Starostí pro Ferrari v tuto chvíli musí být styl, jakým je Verstappen schopen je porazit, a to i v případě, že je na roštu až za nimi. Naposledy to navíc dokázal na okruhu v Miami, na kterém je podle většiny pilotů obtížné předjíždění,“ rozpovídal se otec někdejšího jezdce Renaultu Jolyona Palmera pro web f1i.com.

„Verstappen se v boji o vítězství nespoléhá na týmovou taktiku nebo strategii, Sainze prostě přetlačil v první zatáčce a okamžitě tak od sebe oddělil obě Ferrari.“

„Sainz byl po startu natlačen do vnitřní stopy a na vrcholu zatáčky se tam ještě vyhýbal Leclercovi, ale mohl být o něco agresivnější v duelu s Verstappenem před nájezdem do brzdné zóny? Tohle předjetí se nakonec ukázalo jako klíčové pro Verstappenovo vítězství.“

Právě rozdělení obou Ferrari téměř okamžitě po zhasnutí pěti červených světel považuje účastník 83 velkých cen za zásadní, protože se Red Bullu takto podařilo nabourat taktickou převahu italských soupeřů.

„Zisk první řady je vůči ostatním nebezpečnou taktickou výhodou, protože během pit stopů může tento tým snáze reagovat na nejvážnější hrozby.“

Leclerc po startu držel vedení po osm kol, následně však Verstappenovi také podlehl. Nizozemec za svoji převahu na trati do jisté míry vděčil skvělé rychlosti na rovinkách jeho monopostu rakouské stáje.

„Už na konci osmého kola byl Verstappen dostatečně blízko na to, aby mohl používat DRS. V Red Bullu, který byl už tak velmi rychlý, vyvíjel na Leclerca takový tlak, že se u Monačana začaly projevovat potíže s předními pneumatikami.“

„Leclerc brzy chyboval, v sedmnácté zatáčce byl dlouhý a Verstappena měl plná zrcátka. Nizozemec tak dostal skvělou příležitost k předjetí, kterou využil ve chvíli, kdy mu Leclerc nabídl vnitřní stopu v první zatáčce.“

„Souboje o první místo většinou nejsou takto snadné. Pro Leclerca to navíc byl prohraný duel s jeho hlavním rivalem v boji o titul mistra světa,“ upozornil Palmer.

„Po všech dramatech, která provázela bitvy Verstappena a Hamiltona v loňském roce, si teď musí Max užívat, s jakým vzájemným respektem probíhají jeho souboje s Leclercem,“ porovnal pětašedesátiletý expilot F1 loňské a letošní duely dvou „kohoutů“ na čele.

K další bitvě mezi oběma piloty možná dojde už za týden v Barceloně.

Doporučujeme

Články odjinud