Maxe Verstappena čeká ve Spa pravděpodobně penalizace kvůli překročení počtu komponent pohonné jednotky.
Jezdec může v sezóně nasadit čtyři motory, turba, MGU-K a MGU-H. Elektroniku a baterie lze nasadit v sezóně dvě.
Verstappen je u všech těchto komponent na limitu. Rezervu má jen u výfukového systému, kde nasadil šest z osmi kusů.
Už delší dobu se očekává, že Red Bull nasadí nadlimitní komponenty ve Spa. Okruh je pro výběr penalizací už tradičním místem – dá se tam předjíždět, závody jsou často ovlivněny deštěm a je to okruh náročný na výkon, takže čerstvý motor se hodí a přináší určitou výhodu.
Verstappen má dvě možnosti – nasadit jen jednu komponentu a startovat o 10 míst níže – v případě nejrychlejšího času v kvalifikaci tedy nejlépe z 11. místa. Druhou možností je nasadit celou pohonnou jednotku. Za každou nadlimitní komponentu je penalizace 10 míst. Po překročení 15 míst následuje automaticky start z konce pole.
Podle RacingNews365 by Red Bull měl Verstappenovi skutečně nasadit novou komponentu a to zřejmě pouze nový spalovací motor.
Pokud Red Bull neoznámí nasazení nové komponenty (komponent) sám, dozvíme se to oficiálně od FIA v pátek.