Verstappen vysvětlil přezdívku Franz Hermann. Ve voze GT3 překonal rekord Nordschleife | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Verstappen vysvětlil přezdívku Franz Hermann. Ve voze GT3 překonal rekord Nordschleife

Max Verstappen se mezi Miami a Imolou zúčastnil testu v Německu. Usedl do vozu GT3 pod pseudonymem Franz Hermann.

Verstappen si na Nordschleife na Nürburgringu vyzkoušel vůz Ferrari 296 GT3 týmu Emil Frey Racing, který závodí v DTM. Zúčastnil se oficiálního testu vytrvalostního seriálu Nürburgring Endurance Series.

V testu nastoupil pod pseudonymem „Franz Hermann“. Proslýchá se, že byl od začátku velmi rychlý a měl překonat rekord norského závodníka Christiana Krognese v kategorii NLS GT3, který má hodnotu 7 minut a 49,578 sekund. Verstappen potvrdil, že je to pravda, ale konkrétnější nebyl.

„Chtěli po mně falešné jméno, tak jsem řekl, ať je co nejvíce německé,“ řekl Verstappen, kterého cituje Motorsport.com.

„Věděl jsem, že jakmile tam budu, lidi si toho všimnou. To je normální. Ale aspoň jsem nebyl na seznamu přihlášených, takže v 8 nebo v 9 hodin ráno byl celkem klid.“

„Jel jsem (rychleji, než je rekord kola NLS GT3), ale nebyl jsem tam proto, abych dokázal, že mohu překonat rekord kola nebo jakýkoli jiný rekord. Jen jsem se bavil a společně s týmem se učil trať.“

Verstappen řekl, že cílem bylo pomoci Emilu Freyovi připravit se na možný vstup do šampionátu v blízké budoucnosti. A také mu to umožnilo poznat okruh blíže.

„Od Emila Freye tam také ještě nebyli, takže i pro ně je snem odjet tam čtyřiadvacetihodinovku. Dobře jsme to rozjeli, měli jsme také štěstí na podmínky. Bylo slunečno a bylo opravdu hezky. Je skvělé, když se vám to podaří.“

„Rád bych si to v budoucnu zopakoval. Proto dělám všechny tyhle věci, abych se trochu připravil a získal nějaké zkušenosti.“

„Je to moje vášeň. Letos jezdím také s týmem GT3, chci pro sebe získat také více informací. A koneckonců je to můj soukromý čas.“

Pro Verstappena nebyla Severní smyčka neznámou tratí. Než usedl do vozu, odjel na simulátoru velké množství kol. 

„Najel jsem tam tisíce kol, takže když jsem tam přijel ve skutečnosti, šlo spíše o to, abych poznal úroveň přilnavosti nového asfaltu v některých částech a pak úroveň přilnavosti auta.“

„Některé bariéry byly samozřejmě trochu jiné. Nejdůležitější je, abyste přesně věděli, kam jedete. A to jsem už věděl.“

Verstappen uvedl, že větší adrenalin i tak má ve voze F1. „Zároveň jsem si tam užil spoustu zábavy. Ale je to testování, takže jste stejně vždy trochu uvolněnější.“

Doporučujeme

Články odjinud