Max Verstappen z Red Bullu si v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie formule 1 stěžoval na ztrátu výkonu své pohonné jednotky Honda. Jak se ukázalo, ten byl však způsoben až příliš velkým protočením kol, což aktivovalo systém ochrany motoru.
Red Bull pro víkend v Monze nasadil do Verstappenova vozu čtvrtou verzi pohonné jednotky Honda, kvůli čemuž Nizozemec odstartuje z konce startovního pole. V první části kvalifikace Verstappen nezajel žádný čas a po výjezdu z první šikany do vysílačky týmu řekl, že nemá výkon.
Technický ředitel Hondy ve formuli 1 Tojoharu Tanabe po kvalifikaci potvrdil, že při přejezdu přes obrubník se Verstappenovi až příliš protočila kola. Otáčky motoru se kvůli tomu na chvíli zvýšily a aktivovaly jak ochranný mód Hondy, tak zabudovaný systém FIA (Mezinárodní automobilové federace, pozn. redakce) pro snížení výkonu.
„Odjel jsem svoje dlouhé jízdy, věřím si. Nikdy předtím se to v závodě nestalo,“ řekl Verstappen, který také doufá, že se již nebudou opakovat jeho problémy ze startu závodu v Belgii.
„Dnes ráno jsem si zkusil pár startů a byly dobré. Je tam prostor pro zlepšení, nikdy nemáte perfektní start. Bylo to celkem dobré, start zezadu ale nikdy nebude hvězdný,“ dodal.
Albon za továrními renaulty
Až na sedmé pozici se kvalifikoval jeho týmový kolega Alexander Albon, kterého tak porazili také oba jezdci továrního týmu Renault, jehož motory ještě do konce loňské sezóny Red Bull odebíral.
„Ačkoliv se stále učím, co vůz potřebuje, aby byl skutečně rychlý, cítil jsem se před posledním pokusem v Q3 dobře. Bojoval jsem o čtvrté páté místo, ale přišly červené vlajky. Ve druhém pokusu pro nás bylo důležité zajet dobrý čas, ale jezdci, kteří už zajeli měřené kolo, si mohli dovolit být pomalejší,“ řekl Albon.
„Všichni vyjeli příliš pozdě, protože nikdy nechtěl být vpředu a chtěli jsme využít slipstreamu, což způsobilo zdržení.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson