Verstappen si myslí, že jej virtuální safety car připravil o stupně vítězů

Max Verstappen se domnívá, že přišel o šanci bojovat ve Velké ceně Ázerbájdžánu vozů formule 1 o stupně vítězů po virtuálním safety caru, jelikož byl jeho red bull příliš citlivý na změnu teploty pneumatik.
Verstappen si myslí, že jej virtuální safety car připravil o stupně vítězů

Verstappen v ulicích Baku obsadil čtvrté místo, když však dokázal stahovat vedoucí dvojici jezdců Mercedesu a Sebastiana Vettela. Následně byl ale kvůli jeho týmovému kolegovi Pierru Gaslymu, který odstavil svůj vůz v únikové zóně, vyhlášen virtuální safety car.

„Během toho stintu jsem je (vedoucí trojici, pozn. redakce) stáhl o sedm nebo osm sekund, to bylo dobré. Jakmile však přišel virtuální safety car, ztratil jsem hodně na teplotě (pneumatik),“ řekl Verstappen.

„Vypadá to, jako by na to byl náš vůz citlivější, nebo možná nepracujeme dobře s pneumatikami. Nevím, v opačném případě bychom to samozřejmě opravili. Pak to bylo mnohem náročnější,“ popsal Nizozemec.

„Hodně mi to klouzalo a když tady nemáte přilnavost, nemůžete tolik riskovat do zatáček a ztrácíte spoustu času. Myslím, že je to jen na této trati, která už je i tak velmi kluzká,“ dodal.

Po odstoupení Gaslyho se Verstappen na pokyn týmu vyhýbal obrubníku v 16. zatáčce okruhu.

„Myslím, že Pierrovi selhala hnací hřídel, proto mi řekli, ať se vyhýbám obrubníkům. V posledních několika kolech jsem se vyhýbal všem obrubníkům, uvnitř ve městě mě to však samozřejmě stálo hodně času. Už jsem ale neměl žádnou přilnavost a věděl jsem, že i tak dojedu čtvrtý.“

Gaslyho vyřadila hnací hřídel

Jeho týmový kolega Gasly ze závodu odstoupil kvůli technické poruše.

„Tento víkend byl mnohem lepší než první tři závody. Měl jsem ve voze lepší pocit a byl jsem schopen jet více tak, jak jsem chtěl. V závodě jsme věděli, že po startu z boxů bude těžké bojovat vpředu, měli jsme však dostatečně rychlé auto na to, abychom se vrátili a získali body,“ shrnul Gasly.

„Závod probíhal velmi dobře a dostali jsme se na šesté místo, bohužel jsme to ale nedotáhli do konce, jelikož na voze odešla hnací hřídel. Přizpůsobuji se a jdeme správným směrem. Stále potřebuji pracovat na určitých věcech, ale každý víkend se to zlepšuje a spolu s týmem jdeme správným směrem.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Jezdci Mercedesu jsou nadšení ze čtvrtého dvojitého vítězství v letošní sezóně

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas