Úřadující šampion neměl z novinek kolem alokace pneumatik radost. Red Bull tak s daty nenasbíral tolik dat, kolik si představoval.
Max Verstappen (bez času/11.)
Verstappen si v prvním mokrém tréninku čas nepřipsal, odpoledne skončil až na nezvyklém 11. místě. Z pravidel ATA podle všeho není dvakrát nadšený.
„Není snadné vyjádřit se k novinkám, které jsme sem přivezli. Musíme se podívat na data, abychom zjistili, zda si vše sedlo, protože jsme nepoužili moc pneumatik. Vzhledem k novému formátu jste hodně omezeni, co se pneumatik týče. Nechtěl jsem opotřebovat více sad, než bylo v rámci příprav nezbytně nutné.
Je to škoda, máme tu spoustu vozů, ale moc se nejezdí. Musíme si sednout a něco s tím udělat, protože tohle není správný směr, je to jen o šetření gum.
Co se týče našeho pátku, vůz se nechoval zle, jen byl trochu nedotáčivý. Také v závodních simulacích vypadal konkurenceschopně. Nedovedu úplně odhadnout rychlost na jedno kolo, ale celkově je auto podle všeho silné.
Chtěli bychom být nejrychlejší, ale nejprve musíme na těchto pneumatikách odjet více kol a lépe jim porozumět,“ přiznal Verstappen.
Sergio Pérez (bez času/18.)
Zkušený Mexičan se v prvním tréninku postaral o červené vlajky, když v páté zatáčce najel na trávu, ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Mechanici tak měli spoustu práce, aby stihli auto připravit pro podvečerní jízdy – což se jim nakonec podařilo.
„Byla to jednoduše chyba z mé strany. Kluci ale odvedli super práci a dali vůz dohromady, takže jsme mohli nasbírat alespoň nějaká data. Vzhledem k novému formátu kolem pneumatik bude důležité si jednotlivé směsi dobře rozvrhnout. V kvalifikaci samozřejmě budeme muset použít všechny.
Musím říct, že k vylepšení toho moc nemůžu prozradit, na to je velmi brzy. Vzhledem k novému formátu jsme nemohli odjet dost kol. Co se kvalifikace týče, jsem optimista. Máme předpoklady pro úspěšný víkend, byť pole vypadá velmi, velmi vyrovnaně,“ přiznal Pérez.