Ačkoliv ještě v předposledním kole závodu vedl, cílem Velké ceny Monaka formule 1 projel Max Verstappen z Red Bullu až na čtvrtém místě. V nájezdu do posledního kola totiž absolvoval svou druhou povinnou zastávku.
Experiment s povinností dvou zastávek v boxech během závodu v ulicích Monte Carla přinesl i takovou situaci, ve které posledních více než 20 kol vedl Verstappen s nadějí, že na trať vyjede safety car nebo bude závod zastaven a on se díky tomu udrží i po druhé zastávce na čele.
A naopak druhý Lando Norris doufal, že k žádnému dramatu nedojde a on od Verstappena získá první místo zpět a dojede si pro první triumf v Monaku. To se také stalo.
„Tady nemůžete závodit. Nezáleží na tom, co uděláte. Jednu zastávku, 10 zastávek. I na konci, byl jsem ve vedení, moje pneumatiky byly po smrti a i tak mě nedokázali předjet,“ řekl čtvrtý Verstappen pro Sky Sports F1.
„Dnes tu s vozem F1 můžete předjet jedině monopost F2. Chápu to, ale nemyslím si, že to funguje. Skoro jsme hráli Mario Kart. Pak na auto nainstalujeme nějaké vylepšení a budeme kolem sebe házet banány, aby byl kluzký povrch!“
Cunoda s dvěma koly ztráty
Sedmnáctý a se ztrátou dvou kol na vítěze dojel Júki Cunoda na druhém red bullu.