Verstappen přišel kvůli traťovým limitům o bod za nejrychlejší kolo | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Verstappen přišel kvůli traťovým limitům o bod za nejrychlejší kolo

Pilot Red Bullu Max Verstappen sice ve Velké ceně Portugalska formule 1 prohrál souboj o vítězství s Lewisem Hamiltonem, do posledního kola ale bojoval s Valtterim Bottasem o zisk jednoho bodu za nejrychlejší kolo. To nakonec sice Verstappen zajel, ale záhy o něj přišel, jelikož ve 14. zatáčce vyjel mimo trať.

Hamilton vítězstvím v Portimãu navýšil svůj náskok na čele průběžného pořadí o sedm bodů.

Verstappen chtěl tento rozdíl zredukovat o jeden bod, který by získal zajetím nejrychlejšího kola v závodě. Díky pozdním zastávkám v boxech Sergia Péreze a Bottase měl také Verstappen příležitost bez ztráty pozice zajet dvě kola před koncem k mechanikům pro nové pneumatiky a pokusit se zajet nejrychlejší kolo, o což se pokoušel také třetí Bottas.

V posledním kole Verstappen skutečně zajel nejrychlejší kolo závodu, když hodnotou 1:19.849 o 16 tisícin překonal čas zajetý Bottasem. Na jeho pokus se ale po dojetí do cíle podívalo ředitelství závodu a Verstappenovi nejrychlejší kolo odebrali, jelikož ve 14. zatáčce porušil limity tratě.

Verstappen přitom podle svých slov nevěděl, že komisaři traťové limity kontrolují i v této zatáčce.

„Vážně? Tak to je dobrý,“ řekl Verstappen v reakci na to, že přišel o bod za nejrychlejší kolo.

„Je to trochu zvláštní, protože ve 14. zatáčce nekontrolovali traťové limity, ale co se dá dělat.“

V sobotu ráno před posledním tréninkem však ředitel závodu Michael Masi zveřejnil informaci, podle které budou traťové limity monitorovány i v inkriminované 14. zatáčce.

Verstappen tak po třetím závodu sezóny ztrácí na vedoucího Hamiltona v průběžném pořadí osm bodů.

Lepším restartem závodu se přitom Verstappen dostal před svého soupeře na druhé místo, o čtyři kola později však pozici za vedoucím Bottasem převzal opět Hamilton.

Před Bottase na druhé místo se Verstappen dostal krátce po Bottasově zastávce, když využil lépe zahřátých pneumatik.

„Bylo to docela slušné. Měl jsem dobrý restart, pak jsem se samozřejmě snažil tlačit na Valtteriho, myslím ale, že nám chyběla rychlost, takže mě Lewis znovu předjel,“ dodává Nizozemec.

„Myslím, že zahřát tyto pneumatiky je velmi obtížné. Jakmile jsme se ale usadili na druhém místě, mohli jste vidět, že nám ve srovnání s nimi chyběla rychlost. Myslím, že z pohledu přilnavosti to byl zvláštní víkend.“

Pérez pod stupni vítězů

Mnohem později než další jezdci jel na svou jedinou zastávku druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez. Ten se ve druhé polovině závodu dostal do vedení. Když jej ale o první místo připravil Hamilton, zamířil Mexičan do boxů a dojel na čtvrté pozici, na které také startoval.

„Začalo to na startu, když na mé straně roštu nebyla velká přilnavost a já okamžitě protočil kola, Carlos (Sainz) se tak přede mě dostal. Po restartu jsem získal pozici zpět, v páté zatáčce mě ale předjel Lando (Norris),“ popsal Pérez úvod závodu.

„Podíval jsem se do zrcátek a myslel si, že Lando jasně porušil limity tratě. Nebojoval jsem s ním tvrdě, protože jsem myslel, že mi pozici vrátí. Zřejmě jsem to ale špatně vyhodnotil,“ přiznal.

„Trvalo mi pár kol, než jsem se před Landa dostal, tím se zvětšila ztráta na čelo závodu a od té chvíle bylo v podstatě po závodě.“

Doporučujeme

Články odjinud