Verstappen pojmenoval čtyři věci, které mu na současné F1 vadí

Max Verstappen sice nemá komplexní představu, jak by zlepšil F1, ale má několik věcí, kterému dnes vadí.
Verstappen pojmenoval čtyři věci, které mu na současné F1 vadí

Max Verstappen na nedávné akci pro sponzora Jumbo popsal věci, které mu v současné F1 vadí. Začal pneumatikami.

„V současné době jsou velmi citlivé a rychle se přehřejí,“ řekl jezdec Red Bull. „Více pak kloužete a je těžké sledovat jiný vůz. Během závodu je těžké bojovat. DRS pomáhá se přiblížit, ale nechci být závislý na tomhle.“

„Také po rychlém kole musíte zpomalit, abyste mohli odjet další, protože pneumatiky musí vychladnout a to trvá dlouho. Během závodu je to stejné.“

„Musíte zůstat v určitém limitu, jinak se pneumatiky přehřívají. Chtěl bych jet mnohem rychleji.“

Lewisova hvězda jednou vybledne a Max je připravený, říká Horner

Lewisova hvězda jednou vybledne a Max je připravený, říká Horner

Další položkou na Verstappenově seznamu jsou pohonné jednotky. „Také bychom měli být méně závislí na motorech. V současné době je mezi motory příliš velký rozdíl. V posledních několika letech většinou vyhrál šampionát tým s nejlepším motorem. Obecně by měl být rozdíl mezi 20 a 30 koňmi.“

Verstappenovi také vadí důležitost aerodynamiky. Pokud se během závodu něco poškodí, odlomí, vůz podle něj ztratí klidně i půl sekundy na kolo. V neposlední řadě mu vadí rozdíly mezi týmy. 

„Rozdíly mezi týmy jsou příliš velké. Máte tři nejlepší týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull. Ale rozdíl mezi třetím a čtvrtým týmem je téměř sekunda, to je velký rozdíl. Myslím, že závody by byly mnohem lepší, kdyby byli všichni trochu blíže.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Michael by se dnes staral o kariéru svého syna, říká Weber

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10