Verstappen pojmenoval čtyři věci, které mu na současné F1 vadí

Max Verstappen sice nemá komplexní představu, jak by zlepšil F1, ale má několik věcí, kterému dnes vadí.
Verstappen pojmenoval čtyři věci, které mu na současné F1 vadí

Max Verstappen na nedávné akci pro sponzora Jumbo popsal věci, které mu v současné F1 vadí. Začal pneumatikami.

„V současné době jsou velmi citlivé a rychle se přehřejí,“ řekl jezdec Red Bull. „Více pak kloužete a je těžké sledovat jiný vůz. Během závodu je těžké bojovat. DRS pomáhá se přiblížit, ale nechci být závislý na tomhle.“

„Také po rychlém kole musíte zpomalit, abyste mohli odjet další, protože pneumatiky musí vychladnout a to trvá dlouho. Během závodu je to stejné.“

„Musíte zůstat v určitém limitu, jinak se pneumatiky přehřívají. Chtěl bych jet mnohem rychleji.“

Lewisova hvězda jednou vybledne a Max je připravený, říká Horner

Lewisova hvězda jednou vybledne a Max je připravený, říká Horner

Další položkou na Verstappenově seznamu jsou pohonné jednotky. „Také bychom měli být méně závislí na motorech. V současné době je mezi motory příliš velký rozdíl. V posledních několika letech většinou vyhrál šampionát tým s nejlepším motorem. Obecně by měl být rozdíl mezi 20 a 30 koňmi.“

Verstappenovi také vadí důležitost aerodynamiky. Pokud se během závodu něco poškodí, odlomí, vůz podle něj ztratí klidně i půl sekundy na kolo. V neposlední řadě mu vadí rozdíly mezi týmy. 

„Rozdíly mezi týmy jsou příliš velké. Máte tři nejlepší týmy: Mercedes, Ferrari a Red Bull. Ale rozdíl mezi třetím a čtvrtým týmem je téměř sekunda, to je velký rozdíl. Myslím, že závody by byly mnohem lepší, kdyby byli všichni trochu blíže.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Michael by se dnes staral o kariéru svého syna, říká Weber
19:03 | Scuderia Praha vyhrála i v Brně...
17:41 | Giovinazzi penalizován za zdržení Hülkenberga v kvalifikaci. Klesne o 3 místa za 18. pozici.
14:00 | Dobrá zpráva pro Ferrari: Leclerc dostal za nedodržení minimálního času pod VSC jen napomenutí.
10:42 | Novinář Leo Turrini, který má více než dobré kontakty v Maranellu, píše, že skončili Alessandro Cinelli (aerodynamický výkon) a Giacomo (zodpovědný za oblast vozu a to včetně pneumatik). Není jasné, zda jde o osobní důvody nebo důsledek formy SF90, ale asi to druhé.

GP Monaka 2019

Čtvrtek 23. května 2019
1. trénink Hamilton (1:12.106)
2. trénink Hamilton (1:11.118)
Sobota 25. května 2019
3. trénink Leclerc (1:11.265)
Kvalifikace Hamilton (1:10.166)
Neděle 26. května 2019
Závod 15.10