Jezdci Red Bullu se v Rusku vrátili k B specifikaci motoru Renault. Podle Verstappena nelze C specifikaci provozovat ve vysokých nadmořských výškách.
Soči se samozřejmě nenachází ve vysoké nadmořské výšce, ale Red Bull si chtěl vybrat penalizace už v Rusku.
Například v Mexiku by měl být Red Bull podle svých slov silný. Za normálních okolností to má být poslední okruh letošního kalendáře, kde bude mít šanci na vítězství.
B specifikace je méně výkonná ale spolehlivější. Podle Verstappena je rozdíl především v kvalifikaci.
„Se specifikací C nemůžeme jezdit ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku a v Brazílii,“ řekl Verstappen ve čtvrtek.
Cyril Abiteboul však s těmito slovy nesouhlasí. „Myslím, že žádný motor nepodává dobrý výkon ve vysoké nadmořské výšce,“ řekl Abiteboul.
„Nárůst výkonu, jaký jsme viděli, by byl v Mexiku stejný, takže s těmito komentáři nesouhlasím a obecně si myslím, že by se měl Max soustředit na auto.“
Abiteboul připustil, že Renault měl v Singapuru problémy s motorem v prvním tréninku a „v menší míře“ také v kvalifikaci. „Ale myslím, že v osobě Maxe máme velmi náročného uživatele a také ne moc tichého.“
„Ale tým odvedl skvělou práci, aby Maxovi poskytl to, co bylo třeba a měli v Singapuru dobrý víkend, to je jasné.“
Podle Abiteboula přináší C specifikace jasný výkonnostní pokrok, ale jak už Renault uvedl, má jistá omezení, pokud jde o spolehlivost. Na nasazení C specifikace se Renault dohodl s Red Bullem na jeho žádost.
„Máme obavy o životnost, a proto bylo jasné, že motor nasazený Maxem nebude schopný odjet všechny závody. Bylo tedy jasné, že dojde k nasazení jiné specifikace.“
Abiteboul dodal, že o plánu v nasazování specifikací diskutoval Renault s inženýrským oddělením Red Bullu a ne s oddělením jezdců.
Foto: Getty Images / Mark Thompson