Verstappen nelituje rozhodnutí přezout na přechodné pneumatiky

Verstappen nelituje rozhodnutí přezout na přechodné pneumatiky

Čtvrtý v cíli Velké ceny Německa vozů formule 1 Max Verstappen z Red Bullu nelituje rozhodnutí při dešťové přeháňce během závodu přezout na pneumatiky do přechodných podmínek.

Když začalo asi v polovině závodu v některých částech Hockenheimringu pršet, několik pilotů se rozhodlo zajet okamžitě do boxů pro pneumatiky do přechodných podmínek. Kromě jezdců ze středu pole zamířil k mechanikům také Verstappen, jako jediný z čela závodu.

Nicméně se ukázalo, že déšť nebyl dostatečně intenzivní pro pneumatiky do přechodných podmínek a lepší volbou byly pneumatiky do sucha. Verstappen proto, stejně jako ostatní, musel zajet k mechanikům znovu pro sadu ultra měkkých pneumatik.

Naštěstí pro Red Bull byl jeho náskok na pátého v pořadí dostatečný a Nizozemec tak neztratil pozici.

„Po tak chaotickém závodě si myslím, že je čtvrté místo dobrým výsledkem, a vůz byl po celý závod silný. Byl to náročný den z pohledu rozhodování kvůli náhlým změnám počasí,“ řekl Verstappen.

„Měl jsem drobný smyk v šesté zatáčce, když poprvé začalo pršet, tak jsem se rozhodl zajet do boxů pro přechodné pneumatiky. Jakmile jsem vyjel z boxů a znovu dojel do šesté zatáčky, tak bylo znovu sucho. Věděl jsem, že to nebude fungovat. Mohlo by, ale bohužel už dál nepršelo tak silně. Naštěstí to nic nezměnilo. Díky safety caru to nemělo dopad na výsledek, ale v té době stálo za to to zkusit. Zkusil jsem to, někdy to vyjde, někdy ne. Tentokrát to nevyšlo.“

Verstappen je známý svými dovednostmi na mokré trati. Čtvrt hodiny po konci závodu přitom začalo na Hockenheimringu velmi silně pršet. „Jen bych si přál, aby závod začal o trochu později. Silný déšť přišel příliš pozdě. “

Ricciarda zradil motor

Verstappenův týmový kolega Daniel Ricciardo cíl závodu neviděl poté, co ve 27. kole musel ze závodu odstoupit pro problém s motorem.

Australan přitom do závodu startoval z poslední řady poté, co před víkendem dostal ve svém voze nové MGU-K, nové baterie a elektroniku.

„Ve 29. kole jsem slyšel něco divného, když jsem podřazoval do šesté zatáčky, a pak, když jsem akceleroval ze zatáčky, jsem ztratil výkon a motor začal znít docela špatně. Okamžitě jsem o tom informoval do vysílačky a očekával, že mě tým požádá, abych zastavil, což udělali. Neznám detaily, ale šlo o nějaké selhání motoru, což je samozřejmě docela frustrující poté, co jsem si dnes vybral penalizace,“ řekl Ricciardo.

„Nicméně, měl bych, mohl bych, to je závodění a mám pocit, že jsem v této pozici tuto sezónu příliš často. Bolí to, vždy to bolí. Možná si nebudu pamatovat tento závod, ale budu si pamatovat ty diváky. Myslím, že vědí, že je to na nějakou dobu naposledy, co jsme sem přijeli, byla to pro ně dobrá show, ale ne pro mě. Snad příští týden přijdu a vyhraju, než všichni půjdeme na letní dovolenou.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud