Alexander Albon nepovažuje za pravdivé tvrzení, že týmoví kolegové Maxe Verstappena u Red Bullu podléhají tlaku, který na ně svými výkony vyvíjí nizozemský pilot formule 1.
Verstappen u Red Bullu působí od roku 2016, kdy nahradil po nepovedeném úvodu sezóny Daniila Kvjata. Do roku 2018 byl jeho týmovým kolegou Daniel Ricciardo.
V roce 2019 nahradil Australana Pierre Gasly. Ten ale kvůli neuspokojivým výsledkům vydržel u hlavního týmu Red Bullu jen polovinu sezóny, než se vrátil do Toro Rosso a na jeho místo přišel Albon. Ten ale ve zbytku sezóny 2019 a celém ročníku 2020 nedosahoval výsledků Verstappena, a tak pro letošní sezónu dostal příležitost Sergio Pérez.
Ačkoliv na rozdíl od svých předchůdců Mexičan dokázal letos už jeden závod vyhrát (Velkou cenu Ázerbájdžánu), získal v dosavadních patnácti závodech o polovinu méně bodů než Verstappen, který je s 244,5 body druhý, zatímco Pérez s 120 body pátý v průběžném pořadí.
Že je těžké se Verstappenovi vyrovnat přiznává i šéf oddělení motorsportu Red Bullu Helmut Marko. Albon si ale nemyslí, že by jezdce dostával pod tlak Verstappen svými výkony.
„Abych byl upřímný, všechny příběhy o tlaku jsou tak trochu mýtus,“ řekl Albon, který se po roční pauze vrací do F1 a od příští sezóny bude závodit za Williams.
„Pointa je, že jezdec na sebe vyvíjí tlak, který přichází od něj.“
Za mylnou představou podle Albona stojí také „agresivní“ média ve formuli 1. Letos britsko-thajský pilot závodí v DTM, kde na sebe podle svých slov vyvíjí stejný tlak jako ve F1.
„Média jsou (ve F1) mnohem agresivnější. V DTM jste proto, abyste předváděli dobré výkony a dělali svou práci. Když jedu v DTM, dostávám se pod tlak, aby se mi dařilo.“
Albon letos v DTM nezávodí jen proto, aby se udržel v kondici. Jeho výkony sleduje také Marko.
„Helmut si DTM užívá, má rád to závodění. Překvapilo mě, jak moc se mu DTM líbí.“
Albon letos s Ferrari 488 GT3 Evo dokázal už jeden závod vyhrát. Rád by ale strávil také více času za volantem formule 1.
„Nejezdím (ve F1) tolik, kolik bych chtěl. Ve formuli 1 nejsou téměř žádné testovací dny, letos jsem měl zatím tři. GT vozy se ale od monopostů formule 1 liší. Pokud jste dobří v DTM, neznamená to nic pro formuli 1. Jako pilot pochopitelně chcete být dobrý všude.“