Verstappen měl v závěru závodu „velmi blízko k defektu“

Třetí v cíli Velké ceny Belgie formule 1 Max Verstappen přiznal, že v posledních osmi kolech závodu ve Spa-Francorchamps musel zpomalit, jelikož se obával, že by s pneumatikami nedokázal dojet do cíle.
Verstappen měl v závěru závodu „velmi blízko k defektu“

Pilot Red Bullu obsadil třetí místo za dvojicí Mercedesu. Stejně jako Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zajel Verstappen do boxů během safety caru a zbývajících 33 kol absolvoval na tvrdé sadě pneumatik.

„V pneumatikách už nic nebylo. Myslím, že jsem měl velmi blízko k defektu. Na konci nám odešly pneumatiky. Posledních osm kol jsem proto musel zvolnit a šetřit přední pneumatiky. Moc jsem si to neužíval,“ přiznal Verstappen.

„Na střední směsi jsem neměl příliš mnoho přilnavosti a na tvrdé sadě jsem se nejprve snažil tlačit na Bottase, pak mu ale řekli, aby zrychlil a já se ho nemohl udržet. Abych pravdu řekl, byla to nuda. Nebylo to zajímavé, nemohl jsem toho moc dělat. Když zabrali, nedokázal jsem se jich držet.“

Zajet v závěru podruhé do boxů si Red Bull nemohl dovolit, jelikož blízko za Verstappenem jel na čtvrtém místě Daniel Ricciardo z Renaultu.

„Nebyl jsem si jistý maximální rychlostí (Renaultu), zda bychom je dokázali snadno předjet, rozhodli jsme se proto zůstat na trati. Pro Renault to byl dobrý víkend,“ řekl.

„My ale skončili třetí. Myslím, že více dnes nebylo možné. Možná to není nejradostnější třetí místo, ale lepší než nic,“ dodává Verstappen, který si udržel druhé místo v průběžném pořadí.

Albon přišel v závěru o páté místo

Do posledního kola se zdálo, že by Verstappenův týmový kolega Alexander Albon mohl porazit jednoho z jezdců Renaultu, Esteban Ocon jej ale útokem v posledním kole připravil o páté místo.

„Frustrující závod, bylo zrádné cokoliv udělat. Věděli jsme, že bude těžké předjet renaulty kvůli jejich nízkému přítlaku a rychlosti na rovince, to se potvrdilo. Na startu jsem se na měkké směsi cítil dobře, pak jsme v boxech přeskočili Ocona,“ řekl Albon.

„Myslím, že jsme nečekali takovou degradaci (středních) pneumatik, možná nebyly nejlepší volbou, já se ale snažil co nejvíce tlačit, předjíždět a pneumatiky odešly,“ dodal Albon, který se posunul na čtvrté místo v průběžném pořadí jezdců.

Další článek: Hamilton se obával možného opakování defektu v závěru závodu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)