Mezi vítězstvím a prohrou je někdy tenká linie. V případě Maxe Verstappena to platilo dvojnásob.
Víme, že Daniela Ricciarda vyřadil z Grand Prix Rakouska problém s výfukem. Auto Motor und Sport přinesl další podrobnosti. Problém byl s objímkou výfuku, kterou Red Bull vyrábí pomoci 3D tisku. Při vysokých rychlostech výfuk vibroval, vznikla trhlina, která poškodila kabel v oblasti převodovky.
Max Verstappen měl na svém voze stejný problém. Red Bull ho po vypadnutí Ricciarda požádal, aby nedostával motor do příliš vysokých otáček. Podle odhadu ho to stálo 3 desetiny na kolo.
Problémy potkaly i další jezdce. V případě Bottase stále není jasné, zda došlo k poškození motoru. Kvůli problému s hydraulikou byl motor několik kilometrů před Bottasovým odstoupením velmi horký.
Existují tři scénáře: Bottas bude motor používat i nadále, Mercedes ho využije jen pro páteční tréninky, nebo bude muset nasadit zcela nový. To by znamenalo v pozdější fázi sezóny penalizace.
Penalizacím se později nevyhne Nico Hülkenberg, kterému selhalo turbo a poškodilo i spalovací motor. MGU-H ale poškozen není, což znamená, že jezdec Renaultu se vyhne penalizacím už v Silverstone.
Foto: Getty Images / Patrik Lundin