Výsledky sobotní kvalifikace nebudou příliš odpovídat nedělnímu startovnímu roštu.
Jezdci nasazují ve Spa nové komponenty pohonné jednotky. Belgicky okruh je pro to vhodný nejen kvůli dlouhým rovinkám, ale také kvůli snadnému předjíždění.
Pro některé jezdce jde o beztrestné nasazení nové komponenty – například jezdci Mercedesu nasadí třetí spalovací motor. Pro jiné jde ale o překročení limitů a čeká je start z konce pole.
Komponenty s třemi povolenými kusy
Bottas a Leclerc už překročili limity dříve, ostatní nasazují čtvrté kusy
- ICE: Verstappen, Norris, Ocon, Bottas (5.)
- Turbo: Verstappen, Norris, Ocon, Bottas (6.)
- MGU-H: Verstappen, Norris, Ocon, Bottas (6.)
- MGU-K: Verstappen, Ocon, Leclerc (5.)
Komponenty se dvěma povolenými kusy
- Baterie: Leclerc, Ocon
- Elektronika: Schumacher, Ocon
Kromě komponent pohonné jednotky nasazují Bottas, Schumacher, Verstappen a Leclerc ještě novou převodovku.
Výpočet penalizace
- Pokud jezdec nasadí nadlimitní komponentu, dostane penalizaci a na startu klesne o 10 míst.
- Při dalším nasazení (u většiny páté) komponenty stejného typu dostane jezdec penalizaci 5 míst.
- Pokud jezdec obdrží v součtu penalizaci více než 15 míst, startuje automaticky z posledního místa.
- U převodovek (resp. jejich částí) je penalizace vždy 5 míst.
- Pokud více jezdců obdrží penalizací „z konce startovního pole“, měli by se seřadit podle toho, jak zajeli kvalifikaci.