Letošní mistr světa formule 1 Max Verstappen po pátečních trénincích na Velkou cenu Abú Dhabí předpovídá, že v posledním závodě sezóny bude tempo udávat McLaren. Nizozemec skončil ve druhém volném tréninku až na 17. místě.
Verstappen se na trať dostal poprvé až ve druhém tréninku, když pro ten první přepustil kokpit svého monopostu Isackovi Hadjarovi, který letos působí ve formuli 2 a Red Bull musel nasadit pro první trénink nováčka.
„Abych pravdu řekl, vyvážení nebylo dobré. Žádná rovnováha mezi tím, jak se vůz choval na vjezdu do zatáčky a uprostřed zatáčky, kvůli tomu je obtížné tlačit. Přes noc na tom musíme zapracovat,“ řekl Verstappen.
„Věřím, že můžeme být i lepší. Neříkám, že budeme na úrovni McLarenu, protože ten se o tomto víkendu zatím zdá být velmi rychlý, když ale budeme bojovat v nejlepší šestce, bude to dobré, protože zatím to bylo celkem náročné.“
Pérez není spokojen s rychlostí na jedno kolo
Sergio Pérez vidí rychlost na jedno kolo jako největší problém Red Bullu v Abú Dhabí.
„Auto není nějak extrémně špatné, jen jsme na jedno kolo pomalejší, než bychom chtěli být. Dnes to bylo zrádné, myslím, že musíme zapracovat na rychlosti na jedno kolo. Dlouhé jízdy jsou slibnější, ale na jedno kolo potřebujeme něco zlepšit,“ řekl Pérez.
Hadjar si pochvaluje svůj výkon v prvním tréninku
Letos podruhé a celkově už počtvrté (vloni v Mexiku a v Abú Dhabí) se během prvního volného tréninku v rámci velké ceny formule 1 za volantem představil Isack Hadjar. Francouz s alžírskými kořeny vystřídal v prvním tréninku na okruhu Yas Marina Maxe Verstappena a navázal tak na své představení ze Silverstonu, kde nahradil naopak Péreze.
„Hodně jsem se toho naučil. Po jízdě ve F1 se formule 2 zdá být mnohem pomalejší, ačkoliv je to fyzicky náročné! Dnes to byl opravdu intenzivní trénink, ale užil jsem si to,“ řekl Hadjar, který s Gabrielem Bortoletem bojuje o letošní titul ve formuli 2.
„Měli jsme velký plán jízd a zvládl jsem absolvovat více kol než v předchozích trénincích. Nezačalo to dobře a já se roztočil, když jsem se seznamoval s brzdami. Celkem výrazně jsem se ale zlepšil a byl jsem spokojen se svým výkonem v dlouhé jízdě, také při kratších jízdách jsem byl konkurenceschopnější.
„Toto bylo počtvrté, co jsem řídil vůz F1, takže se stále cítím být nováčkem a mám pocit, že jsem mohl ještě více prozkoumat limity vozu.“