Verstappen čekal na první pole position 93 závodů

Max Verstappen vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska svou první pole position ve formuli 1.
Verstappen čekal na první pole position 93 závodů

Verstappen na první vítězství v kvalifikaci čekal až do své 93. kvalifikace a stal se 100. jezdcem ve formuli 1, který se raduje z pole position. Slaví také Honda, pro kterou to znamená první vítěznou kvalifikaci od roku 2006.

Právě intenzivní spolupráce Red Bullu a Hondy podle Verstappena stojí za sobotním úspěchem na Hungaroringu.

„Pracovali jsme opravdu tvrdě na zlepšení motoru, abychom z něj v kvalifikaci získali něco navíc. Dnes se znovu ukázalo, že jsme byli schopni na něj ještě více zatlačit, ale stále v rámci limitů, aby neexplodoval,“ řekl Verstappen.

„Stále se zlepšujeme. nadcházející závody přinesou pozitivní věci. Jsem samozřejmě rád, že jsem získal svou první pole position, ale mám radost i za tým v tom, jak rychle se nám podařilo otočit průběh od začátku sezóny, kde jsme ztráceli. Teď se rozhodně dotahujeme a tento víkend jsme tady,“ dodal.

„Věděl jsem, že to bude jen otázkou času, občas potřebujete trochu štěstí. Myslím, že auto je po celý víkend konkurenceschopné. Vždy je trochu otázka, jak to bude fungovat v kvalifikaci, kde víme, že mohou využít vyššího výkonu,“ uzavřel.

Gasly ve třetí řadě

Pierre Gasly byl ve dvanácté kvalifikaci letošní sezóny pojedenácté poražen svým týmovým kolegou. Francouz byl na Hungaroringu nejpomalejším jezdcem ze tří elitních týmů Mercedesu, Ferrari a Red Bullu a obsadil šesté místo. Na Verstappena přitom ztratil téměř devět desetin sekundy.

„Během kvalifikace jsem se celkem potýkal s pneumatikami, nedokázal jsem dohromady poskládat kolo,“ řekl Gasly.

„Nakonec ani s kolem v Q1 jsem nebyl spokojen. Hodně jsem ztratil na výjezdu z první zatáčky a ztratil kontrolu nad vozem i ve druhé zatáčce. Už v nájezdu do čtvrté zatáčky jsem tak ztrácel tři a půl desetiny. Nebylo to vůbec čisté kolo,“ dodal Francouz.

„Myslím, že jsem měl rychlost na to bojovat s ferrari, ne s Maxem nebo mercedesy, ale alespoň s Ferrari.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Měl jsem štěstí, přiznal po nehodě v Q1 Leclerc

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.