Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Pilot Red Bullu Max Verstappen by si přál, aby se formule 1 po současném cyklu pravidel vrátila zpět k hlasitějších desetiválcovým motorům.

Vozy formule 1 od sezóny 2014 pohánějí hybridní motory V6 s turbem, které jsou kritizovány za to, že jim ve srovnání s předchozími V12, V10 a V8 chybí tolik příznačný zvuk.

FIA minulý týden v Paříži hostila zasedání současných výrobců motorů ve F1 a dalších významných automobilek, aby projednali další směřování formule 1 po roce 2020. Mezinárodní automobilová federace následně vydala čtyři základní body coby výsledek jednání.

Pohonné jednotky | FIA | Jean Todt

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Prezident FIA Jean Todt již dříve označil návrat k motorům V10 nebo V12 za nepravděpodobný, Verstappen však věří, že by se dal najít způsob.

„Myslím, že by bylo velmi hezké mít desetiválcové motory nebo něco takového, s tím krásným zvukem,“ řekl pro Motorsport.com.

„(Současné motory) jsou hezké pro mě, když sedím ve voze, myslím ale, že když to srovnáte s V10 nebo V12, tak příliš nezapůsobí na diváky.“

Desetiválcové motory ve formuli 1 naposledy byly v roce 2005, než se přešlo k osmiválcům. Postupem doby se začala přikládat stále větší váha na propojení technologií ve formuli 1 s těmi, které se dají využít na automobilech v běžném provozu. Klíčové se přitom ukázaly jako systémy rekuperace energie.

Své místo si přitom získávají také čistě elektrické motory, a to jak v běžném provozu, tak také v závodech, kde vznikl šampionát elektrických formuli, FIA formule E. Verstappen však není velkým fanouškem elektromobilů.

„Nechme na dalších 15 let věci tak, jak jsou nyní. S tím bych byl spokojen. Potom to mohou udělat kompletně elektrické. Poté totiž už půjdu dělat něco jiného,“ dodává s úsměvem Verstappen.

„Už teď mám v hlavě pár nápadů, co bych chtěl dělat, samozřejmě je to ale ještě vzdálená budoucnost. Doufám, že do té doby bude tento sport stále používat benzínové motory a nejlépe takové, které dělají nějaký zvuk.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21. května | Alonso v tréninku celkově 6.
21. května | Bourdais zažil přetížení 118 G.
21. května | Nico Rosberg bude podruhé otcem.
20. května | Alonso průběžně třetí v kvalifikaci na Indy 500. Pořadí není důležité. Dnes se jen rozdělí jezdci na TOP9 a zbytek.
20. května | .... zatím to nevypadá, že by se začalo jezdit dříve než po 22. hodině.

GP Monaka 2017

Čtvrtek 25. května 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 27. května 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 28. května 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

Tréninky na Indy 500 pokračují dnes i po kvalifikacích.

dnes | | 288 N/A
Indy 500: V páteční generálce na kvalifikaci skončil Alonso pátý

Indy 500: V páteční generálce na kva…

Průběžné zpravodajství z tréninků a kvalifikací na 101. ročník Indy 500.

19.  5.  2017 | | 82 N/A
Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 ne…

Fernando Alonso se v neděli popere s dalšími osmi jezdci o pole position.

včera | | 131 N/A
Za Ecclestona by se to nestalo, řekl Carey o příběhu chlapce v Barceloně

Za Ecclestona by se to nestalo, řekl…

Malý francouzský chlapec Thomas Danel reagoval na předčasný konec Kimiho Räikkönena v závodě pláčem. Nakonec ale vše dobře dopadlo. Thomas navštívil paddock, zázemí několika týmů a především se sešel s Räikkönenem.

16.  5.  2017 | | 22 N/A
Alonsa čekají čtyři nejděsivější kola v životě

Alonsa čekají čtyři nejděsivější kol…

Fernando Alonso skončil v Indianapolis ve čtvrtek na čtvrtém místě. V pátek ho čeká příprava na kvalifikaci.

19.  5.  2017 | | 20 N/A