Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Pilot Red Bullu Max Verstappen by si přál, aby se formule 1 po současném cyklu pravidel vrátila zpět k hlasitějších desetiválcovým motorům.
Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Vozy formule 1 od sezóny 2014 pohánějí hybridní motory V6 s turbem, které jsou kritizovány za to, že jim ve srovnání s předchozími V12, V10 a V8 chybí tolik příznačný zvuk.

FIA minulý týden v Paříži hostila zasedání současných výrobců motorů ve F1 a dalších významných automobilek, aby projednali další směřování formule 1 po roce 2020. Mezinárodní automobilová federace následně vydala čtyři základní body coby výsledek jednání.

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Prezident FIA Jean Todt již dříve označil návrat k motorům V10 nebo V12 za nepravděpodobný, Verstappen však věří, že by se dal najít způsob.

„Myslím, že by bylo velmi hezké mít desetiválcové motory nebo něco takového, s tím krásným zvukem,“ řekl pro Motorsport.com.

„(Současné motory) jsou hezké pro mě, když sedím ve voze, myslím ale, že když to srovnáte s V10 nebo V12, tak příliš nezapůsobí na diváky.“

Desetiválcové motory ve formuli 1 naposledy byly v roce 2005, než se přešlo k osmiválcům. Postupem doby se začala přikládat stále větší váha na propojení technologií ve formuli 1 s těmi, které se dají využít na automobilech v běžném provozu. Klíčové se přitom ukázaly jako systémy rekuperace energie.

Své místo si přitom získávají také čistě elektrické motory, a to jak v běžném provozu, tak také v závodech, kde vznikl šampionát elektrických formuli, FIA formule E. Verstappen však není velkým fanouškem elektromobilů.

„Nechme na dalších 15 let věci tak, jak jsou nyní. S tím bych byl spokojen. Potom to mohou udělat kompletně elektrické. Poté totiž už půjdu dělat něco jiného,“ dodává s úsměvem Verstappen.

„Už teď mám v hlavě pár nápadů, co bych chtěl dělat, samozřejmě je to ale ještě vzdálená budoucnost. Doufám, že do té doby bude tento sport stále používat benzínové motory a nejlépe takové, které dělají nějaký zvuk.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
18:22 | Vandoorne dostává další penalizaci. Celkem tedy 30 míst.
14:35 | V Austinu svítá... tedy jen teoreticky, protože prší.
1:28 | Stroll dostal penalizaci odsunu o tři místa za incident s Grosjeanem, který byl podle stewardů nebezpečný.
0:51 | Magnussen dostal za blokování Péreze penalizaci 3 míst.
0:40 | Alonso o Sainzovi: Příští rok to bude mít těžké, protože McLaren bude vpředu... ale ať si užije tyhle čtyři závody.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink Hamilton (1:36.335)
2. trénink Hamilton (1:34.668)
Sobota 21. října 2017
3. trénink Hamilton (1:34.478)
Kvalifikace Hamilton (1:33.108)
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00