Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Pilot Red Bullu Max Verstappen by si přál, aby se formule 1 po současném cyklu pravidel vrátila zpět k hlasitějších desetiválcovým motorům.
Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Vozy formule 1 od sezóny 2014 pohánějí hybridní motory V6 s turbem, které jsou kritizovány za to, že jim ve srovnání s předchozími V12, V10 a V8 chybí tolik příznačný zvuk.

FIA minulý týden v Paříži hostila zasedání současných výrobců motorů ve F1 a dalších významných automobilek, aby projednali další směřování formule 1 po roce 2020. Mezinárodní automobilová federace následně vydala čtyři základní body coby výsledek jednání.

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Prezident FIA Jean Todt již dříve označil návrat k motorům V10 nebo V12 za nepravděpodobný, Verstappen však věří, že by se dal najít způsob.

„Myslím, že by bylo velmi hezké mít desetiválcové motory nebo něco takového, s tím krásným zvukem,“ řekl pro Motorsport.com.

„(Současné motory) jsou hezké pro mě, když sedím ve voze, myslím ale, že když to srovnáte s V10 nebo V12, tak příliš nezapůsobí na diváky.“

Desetiválcové motory ve formuli 1 naposledy byly v roce 2005, než se přešlo k osmiválcům. Postupem doby se začala přikládat stále větší váha na propojení technologií ve formuli 1 s těmi, které se dají využít na automobilech v běžném provozu. Klíčové se přitom ukázaly jako systémy rekuperace energie.

Své místo si přitom získávají také čistě elektrické motory, a to jak v běžném provozu, tak také v závodech, kde vznikl šampionát elektrických formuli, FIA formule E. Verstappen však není velkým fanouškem elektromobilů.

„Nechme na dalších 15 let věci tak, jak jsou nyní. S tím bych byl spokojen. Potom to mohou udělat kompletně elektrické. Poté totiž už půjdu dělat něco jiného,“ dodává s úsměvem Verstappen.

„Už teď mám v hlavě pár nápadů, co bych chtěl dělat, samozřejmě je to ale ještě vzdálená budoucnost. Doufám, že do té doby bude tento sport stále používat benzínové motory a nejlépe takové, které dělají nějaký zvuk.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Diskuze (30) Další článek: FIA má v plánu otevřít Síň slávy motoristického sportu
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10