Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Pilot Red Bullu Max Verstappen by si přál, aby se formule 1 po současném cyklu pravidel vrátila zpět k hlasitějších desetiválcovým motorům.
Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Vozy formule 1 od sezóny 2014 pohánějí hybridní motory V6 s turbem, které jsou kritizovány za to, že jim ve srovnání s předchozími V12, V10 a V8 chybí tolik příznačný zvuk.

FIA minulý týden v Paříži hostila zasedání současných výrobců motorů ve F1 a dalších významných automobilek, aby projednali další směřování formule 1 po roce 2020. Mezinárodní automobilová federace následně vydala čtyři základní body coby výsledek jednání.

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Prezident FIA Jean Todt již dříve označil návrat k motorům V10 nebo V12 za nepravděpodobný, Verstappen však věří, že by se dal najít způsob.

„Myslím, že by bylo velmi hezké mít desetiválcové motory nebo něco takového, s tím krásným zvukem,“ řekl pro Motorsport.com.

„(Současné motory) jsou hezké pro mě, když sedím ve voze, myslím ale, že když to srovnáte s V10 nebo V12, tak příliš nezapůsobí na diváky.“

Desetiválcové motory ve formuli 1 naposledy byly v roce 2005, než se přešlo k osmiválcům. Postupem doby se začala přikládat stále větší váha na propojení technologií ve formuli 1 s těmi, které se dají využít na automobilech v běžném provozu. Klíčové se přitom ukázaly jako systémy rekuperace energie.

Své místo si přitom získávají také čistě elektrické motory, a to jak v běžném provozu, tak také v závodech, kde vznikl šampionát elektrických formuli, FIA formule E. Verstappen však není velkým fanouškem elektromobilů.

„Nechme na dalších 15 let věci tak, jak jsou nyní. S tím bych byl spokojen. Potom to mohou udělat kompletně elektrické. Poté totiž už půjdu dělat něco jiného,“ dodává s úsměvem Verstappen.

„Už teď mám v hlavě pár nápadů, co bych chtěl dělat, samozřejmě je to ale ještě vzdálená budoucnost. Doufám, že do té doby bude tento sport stále používat benzínové motory a nejlépe takové, které dělají nějaký zvuk.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
10:28 | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 92 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A