Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Pilot Red Bullu Max Verstappen by si přál, aby se formule 1 po současném cyklu pravidel vrátila zpět k hlasitějších desetiválcovým motorům.
Verstappen by rád ve formuli 1 znovu viděl desetiválcové motory

Vozy formule 1 od sezóny 2014 pohánějí hybridní motory V6 s turbem, které jsou kritizovány za to, že jim ve srovnání s předchozími V12, V10 a V8 chybí tolik příznačný zvuk.

FIA minulý týden v Paříži hostila zasedání současných výrobců motorů ve F1 a dalších významných automobilek, aby projednali další směřování formule 1 po roce 2020. Mezinárodní automobilová federace následně vydala čtyři základní body coby výsledek jednání.

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Výrobci se shodli na plánu levnějších a hlasitějších pohonných jednotek

Prezident FIA Jean Todt již dříve označil návrat k motorům V10 nebo V12 za nepravděpodobný, Verstappen však věří, že by se dal najít způsob.

„Myslím, že by bylo velmi hezké mít desetiválcové motory nebo něco takového, s tím krásným zvukem,“ řekl pro Motorsport.com.

„(Současné motory) jsou hezké pro mě, když sedím ve voze, myslím ale, že když to srovnáte s V10 nebo V12, tak příliš nezapůsobí na diváky.“

Desetiválcové motory ve formuli 1 naposledy byly v roce 2005, než se přešlo k osmiválcům. Postupem doby se začala přikládat stále větší váha na propojení technologií ve formuli 1 s těmi, které se dají využít na automobilech v běžném provozu. Klíčové se přitom ukázaly jako systémy rekuperace energie.

Své místo si přitom získávají také čistě elektrické motory, a to jak v běžném provozu, tak také v závodech, kde vznikl šampionát elektrických formuli, FIA formule E. Verstappen však není velkým fanouškem elektromobilů.

„Nechme na dalších 15 let věci tak, jak jsou nyní. S tím bych byl spokojen. Potom to mohou udělat kompletně elektrické. Poté totiž už půjdu dělat něco jiného,“ dodává s úsměvem Verstappen.

„Už teď mám v hlavě pár nápadů, co bych chtěl dělat, samozřejmě je to ale ještě vzdálená budoucnost. Doufám, že do té doby bude tento sport stále používat benzínové motory a nejlépe takové, které dělají nějaký zvuk.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: FIA má v plánu otevřít Síň slávy motoristického sportu

10:01 | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.
21. června | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00