Věří si Red Bull natolik, že má mini verzi KERS jen pro starty?

Věří si Red Bull natolik, že má mini verzi KERS jen pro starty?

V zákulisí Velké ceny Austrálie se objevilo podezření, že Red Bull nemá plnohodnotné řešení KERS, ale pouze menší a lehčí verzi jen pro starty závodů.

Během kvalifikace nepoužil ani jeden z pilotů Red Bullu systém KERS. Sebastian Vettel vtipkoval, že nenašel na volantu to správné tlačítko, zatímco Mark Webber uvedl, že pravé důvody si Red Bull nechá pro sebe.

Nyní vyšlo najevo, zejména díky informaci zpravodaje televize ITV Jamese Allena, že Red Bull by mohl mít KERS, který je využíván pouze pro starty závodů.

Nemít KERS v roce 2009, kdy se naposledy používal, bylo hendikepem zejména při startech. Jezdci s KERS dokázali na startu překonat i několik soupeřů jen díky tomuto systému.

Pokud je pravda, že Red Bull vyvinul KERS pouze pro starty závodů, spojil by dvě výhody v jednu: nepřišel by o schopnost rychlých startů a nebyl by ani výrazně znevýhodněn během závodu, protože tato verze KERS je o mnoho lehčí než KERS normální. Jeho baterie jsou totiž nabíjeny konvenčním způsobem a narozdíl od baterií nabíjených extrémně rychle jsou tak o mnoho menší, a tím pádem lehčí. Red Bull se tak může těšit lepší váhové distribuci auta a výhodnějšímu způsobu montáže auta.

Red Bull se na začátku sezony zjevně těší výrazné aerodynamické převaze. Pokud by se měli ostatní soupeři dotáhnout, Red Bull je prý připraven nasadit plně fungující KERS.

Red Bull, stejně jako vloni, zaujal extrémně nízko položeným předním přítlačným křídlem ve velkých rychlostech. Pro srovnání je zde fotografie mclarenu Jensona Buttona a zde Red Bull Sebastiana Vettela na stejném místě. FIA letos zavedla přísnější testy flexibility předního přítlačného křídla a přední části podlahy. Všemi testy prošel také Red Bull.

Doporučujeme

Články odjinud