Vergne: Red Bull mi pomohl, ale byl i překážkou

Bývalý pilot Toro Rosso Jean-Éric Vergne se rozpovídal o svém působení ve formuli 1 a o tom, jaké byly jeho začátky.
Vergne: Red Bull mi pomohl, ale byl i překážkou

Francouz v letech 2012 až 2014 závodil pro juniorský tým Red Bullu Toro Rosso, za který absolvoval 58 velkých cen. Nyní již třetím rokem působí v šampionátu elektrické formule E, mimo to po svém odchodu z Toro Rosso poslední dvě sezóny zastával roli testovacího pilota Ferrari.

Na stránkách Safeisfast dostal Vergne od jednoho z fanoušků dotaz, jaké největší výzvě v kariéře čelil.

„Je to docela vtipné, jelikož mou největší překážkou byl Red Bull, protože když jsem odešel z formule 1, neměl jsem žádného manažera,“ odpověděl Vergne.

„Je dobře, když to s Red Bullem klape, když to ale nejde, tak nemáte kam jít. Já měl ale štěstí a dokázal si to nakonec vyřešit. Red Bull mě dostal do formule 1, nakonec jsem u něj ale i skončil.“

Za své začátky v monopostech přitom Vergne vděčí zejména Red Bullu a také francouzské federaci motoristického sportu.

„Vždy to bylo velmi komplikované. Moje rodina naštěstí nikdy nemusela utratit příliš mnoho peněz, už v motokárách jsem ale věděl, že přesun do formule Renault 2.0 bude stát minimálně 500 tisíc eur, abych se dostal do dobrého týmu. Můžete se tam dostat i levněji, ale nedokážete vyhrát šampionát, a to byl můj cíl.“

„Rozhodl jsem se nevydat do dvoulitrové formule, ale místo toho do francouzské formule Campus, ze které je nyní francouzská FIA F4. Pomohla mi k tomu i francouzská federace motoristického sportu a já ten šampionát vyhrál.“

„Byla to dobrá sezóna se spoustou vítězství, což mi dalo příležitost zúčastnit se jezdeckého rozstřelu Red Bullu, kde testovali 20 jezdců.“

„Já byl spolu s Danielem Ricciardem nejlepší, od té chvíle mě Red Bull podporoval. S Red Bullem jsem měl opravdu štěstí, protože oni se starali o mou kariéru, vždy mě dostali do dobrého šampionátu k dobrému týmu.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Schumacherův syn bude jezdit v sérii, která se stala předstupněm F1

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)