Velký příběh Roberta Kubici: Z F1 odchází jeden z největších talentů minulého desetiletí

Rozsáhlý příběh polského závodníka, který zažil v motorsportu skutečné vzestupy a pády.
Seznam kapitol
  1. Ryzí talent jménem Robert Kubica
  2. Vzestup v juniorských sériích
  3. Vstup do formule 1
  4. První a jediné vítězství kariéry
  5. Neutěšená sezóna 2009
  6. Kubicova show v Renaultu
  7. Osudná nehoda
  8. Cílem návrat do formule 1
  9. Návrat do formule 1
  10. Polský hrdina
  11. Velká cena Polska
  12. Kubicova jedinečná osobnost
  13. Závěr a přehled úspěchů

Ryzí talent jménem Robert Kubica

„Tak jsme tady. Tady jsem začal svůj závodní příběh, svojí závodní kariéru,“ vítá nás Robert Kubica ve svém medailonku pořízeném za účelem představení nového pilota BMW Sauber v roce 2007 a ukazuje nám neveliké asfaltové hřiště poblíž plochodrážního stadionu v Krakově. Zlí jazykové by si mohli rýpnout, že scenérie, kterou nám Robert Kubica představuje, působí jako z postapokalyptického Falloutu, pro Kubicu má ale hluboký a silný význam. Bylo to právě tady, kde malý Robert poprvé přičuchl k vůni benzínu a v malém autíčku, které dosahovalo maximální rychlosti 40 km/h, poctivě vykružoval závodní dráhu, kterou mu lahvemi s vodou vytyčil jeho otec Artur.

A więc stało się to na co czekaliśmy. Myślę, że nie tak długo, zanosiło się na to zwycięstwo od początku sezonu. Wielkie zwycięstwo dla Roberta Kubicy, znów bezbłędna jazda, dostroił się do niego zespół BMW Sauber, obrali właściwą taktykę. A jeszcze raz to powtórzmy, bo brzmi to po prostu wspaniale, pięknie i niewiarygodnie, ten kierowca jest zwycięzcą tego wyścigu, to tutaj przecież miał wielkiego pecha.

Postupem času ale Robert potřeboval trochu lepší vybavení, a tak mu jeho otec pořídil závodní motokáru. V Polsku v té době byli v módě spíše než motokáry ploché dráhy a v Robertově rodném Krakově se tak bohužel nenacházela jediná otevřená motokárová dráha. Robert tak se svým otcem musel dojíždět na závodní trať do více než 100 km vzdálené Częstochowé, to ale pro odhodlaného a zapáleného chlapce nebyl vůbec žádný problém. „Pamatuji si, že když mi bylo tak šest, sedm let a projížděl kolem dráhy vlak, snažil jsem se být na dráze vždy rychlejší a vlak porazit,“ vzpomíná na časy strávené na okruhu v Częstochowé s úsměvem na tváři Kubica.

Malý Robert ale musel počkat do svých deseti let, než mu mohla být udělena závodní licence a než se mohl zúčastnist Polského motokárového šampionátu. Poctivě trénoval, okruh v Częstochowé měl už tak dobře naučený, že mu jednoho dne otec řekl, ať ho zkusí jet opačně, a tak se mohl Robert zlepšovat na úplně nové konfiguraci trati. Když konečně dosáhl vytoužených deseti let, vyhrál šest polských juniorských titulů ve třech letech a Polsko mu začalo být malé. Jeho rodina tak zamířila do Itálie, která tehdy nabízela největší konkurenci v juniorských kategoriích. Ve svém prvním závodě ve zbrusu novém prostředí získal ihned pole position a v závodě dojel druhý. Po pouhých čtyřech závodech podepsal kontrakt s motokárovým týmem CRG a v roce 1998 vyhrál jako první cizinec Italský juniorský motokárový šampionát.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10