Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Desítky inženýrů, simulace, aerodynamický tunel. Může v dnešní době dělat rozdíl jediný člověk? Podle všeho ano. Jeden nový zaměstnanec Haasu se podle Magnussena postaral o velkou část zlepšení amerického týmu.
Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Haas je na tom letos dobře a nebýt několika chyb Grosjeana nebo pokažených pit stopů, projevilo by se to více i v šampionátu. 

Podle Kevina Magnussena má velký podíl na zlepšení jeden člověk. Hiroši Tomicuka přišel k Haasu v zimě. Odborník na pneumatiky pracoval dříve pro Bridgestone. A co si budeme nalhávat, správné pochopení pneumatik je v dnešní formuli 1 velmi důležité.

„Je zřejmé, že máme letos lepší auto,“ řekl Magnussen pro Autosport. „Je mnohem konzistentnější a to i v aerodynamice. Myslím, že jedním z největších faktorů je člověk přes pneumatiky, který k nám přišel.“

„Tomi-san je opravdu velkým přírůstkem do týmu. Povědomí o pneumatikách a jejich manažování jsou letos mnohem lepší, což také přispívá ke konzistenci – více než přímé tempo.“

Dobrá sezóna, dobré auto. Magnussen je v Haasu spokojený

Dobrá sezóna, dobré auto. Magnussen je v Haasu spokojený

Podle Magnussena je Pirelli velmi komplikovaná pneumatika. Nejde jen o jízdu, ale také o nastavení vozu, manažování závodu, strategie, teploty v ráfcích, styl jízdy apod.

„Je to spousta vědy – potřebujete někoho, kdo má zkušenosti s pneumatikami, aby se pokusil porozumět Pirelli, protože to není tak snadné pochopit.“

„Každý víkend je to nový povrch, jiné teploty, různé směsi pneumatik, různá nastavení v autě, musíte se to učit pokaždé znovu. Pneumatiky se chovají pokaždé jinak, takže mít někoho tak s velkými zkušenostmi, je velkou pomocí.“

„Když se podívá na pneumatiky, ví, zda potřebují více tepla nebo být chladnější,“ řekl Grosjean.

„Opravdu nám to pomáhá, protože ať už jsou chladné nebo horké, pocit je prakticky stejný, takže je velmi těžké to posoudit.“

„Pořád se učí Pirelli, což je značně odlišná pneumatika od toho, na čem pracoval. Hodně nám pomáhá dostat je do provozního okna. Buďme féroví, to je to, co děláme 80% víkendu – pracujeme na tom, aby pneumatiky pracovaly.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Váš názor Další článek: Jezdci formule 1 zavzpomínali na Julese Bianchiho
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
6. prosince | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
5. prosince | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00