Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Desítky inženýrů, simulace, aerodynamický tunel. Může v dnešní době dělat rozdíl jediný člověk? Podle všeho ano. Jeden nový zaměstnanec Haasu se podle Magnussena postaral o velkou část zlepšení amerického týmu.

Haas je na tom letos dobře a nebýt několika chyb Grosjeana nebo pokažených pit stopů, projevilo by se to více i v šampionátu. 

Podle Kevina Magnussena má velký podíl na zlepšení jeden člověk. Hiroši Tomicuka přišel k Haasu v zimě. Odborník na pneumatiky pracoval dříve pro Bridgestone. A co si budeme nalhávat, správné pochopení pneumatik je v dnešní formuli 1 velmi důležité.

„Je zřejmé, že máme letos lepší auto,“ řekl Magnussen pro Autosport. „Je mnohem konzistentnější a to i v aerodynamice. Myslím, že jedním z největších faktorů je člověk přes pneumatiky, který k nám přišel.“

„Tomi-san je opravdu velkým přírůstkem do týmu. Povědomí o pneumatikách a jejich manažování jsou letos mnohem lepší, což také přispívá ke konzistenci – více než přímé tempo.“

Podle Magnussena je Pirelli velmi komplikovaná pneumatika. Nejde jen o jízdu, ale také o nastavení vozu, manažování závodu, strategie, teploty v ráfcích, styl jízdy apod.

„Je to spousta vědy – potřebujete někoho, kdo má zkušenosti s pneumatikami, aby se pokusil porozumět Pirelli, protože to není tak snadné pochopit.“

„Každý víkend je to nový povrch, jiné teploty, různé směsi pneumatik, různá nastavení v autě, musíte se to učit pokaždé znovu. Pneumatiky se chovají pokaždé jinak, takže mít někoho tak s velkými zkušenostmi, je velkou pomocí.“

„Když se podívá na pneumatiky, ví, zda potřebují více tepla nebo být chladnější,“ řekl Grosjean.

„Opravdu nám to pomáhá, protože ať už jsou chladné nebo horké, pocit je prakticky stejný, takže je velmi těžké to posoudit.“

„Pořád se učí Pirelli, což je značně odlišná pneumatika od toho, na čem pracoval. Hodně nám pomáhá dostat je do provozního okna. Buďme féroví, to je to, co děláme 80% víkendu – pracujeme na tom, aby pneumatiky pracovaly.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud