Velký obrat: Výrobci chtějí zachovat současné pohonné jednotky

Budeme mít ve formuli 1 v roce 2021 nové pohonné jednotky? V současné době je poměrně reálné, že nikoliv a zůstanou ty současné.
Velký obrat: Výrobci chtějí zachovat současné pohonné jednotky

Vloni v říjnu představily FIA a Liberty základní obrysy nových pohonných jednotek, které mají vstoupit do F1 v roce 2021. Po počátečních výhradách nakonec výrobci akceptovali některé ze základních parametrů a to včetně zrušení složitého a drahého MGU-H.

Nové pohonné jednotky mají být jednodušší, levnější a umožnit vstup nových dodavatelů. 

Výrobcům se už do změn nechce, nevidí důvod

Předpokládalo se, že na konci června připraví FIA finální podobu pravidel.  Podle Motorsport.com ale na posledním zasedání Strategické skupiny došlo k obratu o 180 stupňů. Výrobci nyní chtějí zachovat současný balíček a to včetně MGU-H.

Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Body i pro posledního jezdce? F1 o tom diskutuje

Pro současné výrobce by podobný přístup byl výhodný. Po menších či větších peripetiích si už na současné pohonné jednotky, do kterých investovali velké množství financí, zvykli. Ferrari dotáhlo nebo dokonce přeskočilo Mercedes, Renault se také postupně dotahuje a totéž platí o Hondě. Nikdo neví, co by se stalo po zavedení nových pravidel. Jisté ale je, že by výrobci museli vynaložit další miliony a desítky milionů euro na vývoj. 

Gasly o ztrátě Hondy: Je to šílené!

Gasly o ztrátě Hondy: Je to šílené!

Podle současných výrobců navíc není žádný jednoznačný nový zájemce. Aston Martin pořád vyčkává a vypouští nejasná PR vyjádření a Porsche je na tom podobně. Situaci ve VW navíc stále komplikuje nedořešený emisní skandál. 

Změnila se také situace nejsilnějších hráčů. Red Bull se dohodl s Hondou, takže už není vydán napospas ostatním výrobcům. Honda navíc chce zachovat MGU-H a co chce Honda, to chce nyní i Red Bull. 

Výrobci jsou ochotni diskutovat o kompromisech, jako je zlepšení zvuku, úprava spotřeby paliva za účelem získání vyššího výkonu nebo standardizace některých částí pohonné jednotky. 

Návrh z října 2017

  • 1,6 l, V6 hybrid turbo
  • Zvýšení otáček o 3000 za minutu pro zlepšení zvuku.
  • Budou definovány interní konstrukční parametry kvůli snížení nákladů.
  • Odstranění MGU-H (rekuperace tepelné energie z výfuku).
  • Silnější MGU-K – jezdec bude moci s energií více pracovat. Bude ji moci několik kol šetřit a poté ji využít. Měl by to být nový taktický prvek v rukou jezdce.
  • Standardizovaná baterie a řadicí elektronika. 
  • Jedno turbo s omezenými rozměry a hmotností
  • Prozkoumají se pravidla ohledně paliv a počtu použitých paliv.
  • Plug-And-Play: vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce. Přechod na jiné motory, šasi a převodovky bude snadnější. 

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (96) Další článek: Fotogalerie: Grand Prix Velké Británie objektivem Jiřího Křenka
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
17:54 | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.