Velkou cenu Číny vyhrál Rosberg, kterému na startu odpadli soupeři. Jezdci Ferrari kolidovali, Ricciarda potkal defekt.
V Číně jsme se vrátili ke starému formátu kvalifikace. Její průběh byl ale přesto zajímavý. Pascal Wehrlein boural na osychající trati na cílové rovince a způsobil v první části červené vlajky. Druhá část skončila předčasně poté, co Hülkenbergovi upadlo kolo.
Kvalifikaci nakonec vyhrál Nico Rosberg. Jezdcům Ferrari se nedařilo, obsadili druhou řadu. Překvapením bylo druhé místo Daniela Ricciarda.
Hamiltona potkaly technické problémy s pohonnou jednotkou, v kvalifikaci nezajel čas a odstartoval poslední.
Závod
- Rosberg vyhrál po šesté v řadě.
- Jezdci Ferrari na startu kolidovali, Räikkönen si poškodil křídlo.
- Ricciardo vedl, ale dostal v prvních kolech defekt.
- Na trať vyjel kvůli nečistotám safety car.
- Hamilton se po startu z posledního místa dostal na 7. místo. Jeho tažení překazil Massa, kterého nedokázal předjet.
Nico Rosberg odstartoval na měkké sadě pneumatik, zatímco ostatní jezdci po 9. místo na super měkké. Start závodu tak byl velmi důležitý.
Rosbergovi se start nepovedl, propadl se na druhé místo za Ricciarda. Ještě hůře na tom ale byli jezdci Ferrari, kteří vzájemně kolidovali. Vettel se propadl na 9. místo, Räikkönen na 19. a s poškozeným křídlem musel do boxů. Vettel se snažil vyhnout Kvjatovi, ale nevěděl o svém kolegovi vlevo.
Také Hamilton si poškodil přední křídlo o vůz Nasra a i on musel do boxů.
Po prvním kole byl včele Ricciardo před Rosbergem, Kvjatem, Pérezem a Hülkenbergem. Vettel se snažil dostat zpět nahoru.
V kole 3/56 se Rosberg dostal před Ricciarda zpět na první místo. Australan měl ale horší starosti než ztrátu pozice. Potkal ho defekt levé zadní pneumatiky a musel do boxů.
Na trať vyjel v kole 4/56 kvůli troskám na trati safety car. Vzhledem k tomu, že super měkká neměla příliš dlouho vydržet, řada jezdců využila výjezd safety caru k zastávkám v boxech. Vettel měnil přední křídlo.
Před restartem byli v čele závodu jezdci, kteří do boxů nezajeli, neboť měli měkkou směs. Byli to Rosberg, Massa, Alonso, Wehrlein a Gutiérrez. Nejlépe postaveným jezdcem se zastávkou byl šestý Kvjat.
Zajímavě postupoval Hamilton, ten nasadil super měkkou jen na chvíli za safety carem a pak ji vyměnil za měkkou. Tím si tak odbyl povinnost nasadit dvě různé sady.
Jezdci byli pořádně promíchání – různě staré a různé tipy pneumatik. Hodně se tak předjíždělo. Zejména Vettel se dostával rychle kupředu.
Vettel si při souboji s Bottasem nepatrně poškodil přední křídlo. Kvjat se dostal na druhé místo. Po 12 kolech byl v čele Rosberg, před Kvjatem, Massou, Alonsem, Pérezem, Vettelem, Bottasem. Hamilton byl už 13.
V 15. kole se dostal Vettel před Alonsana na 4. místo. Na rovince se mu ale odlomily aeordynamické prvky z předního křídla.
V kole 18/56 si zajel Vettel pro čerstvou sadu měkkých pneumatik.
V kole 21/56 zajel do boxů poprvé také Nico Rosberg. Nico Hülkenberg dostal pět sekund za to, že byl v boxové uličce příliš pomalý.
Rosberg se po svých zastávkách vrátil na první místo. Za ním byl se ztrátou 12 sekund Kvjat a na třetím místě Vettel před Buttonem.
Hamilton se prodíral polem, ale zasekl se za desátým Räikkönenem. Jezdci McLarenu byli jedni z těch, kteří zvolili střední směs a postupně se tak propadali.
Kvjat Rosberga nestíhal. Ve 28. kole už na něj ztrácel propastných 22 sekund. Ve 30. kole zajel Hamilton do boxů a nasadil střední směs.
Vettel se sice dostal za Kvjata, ale předjet ho nedokázal. Oba zajeli současně do boxů. Pořadí se neměnilo. Kvjat ovšem zvolil střední směs, Vettel měkkou. Před Vettela se dostal týmový kolega, který ho ale nezdržel dlouho.
Rosberg zajel do boxů v kole 37/56. Vettel se chvíli po vyjetí z boxů dostal před Kvjata.
Hamilton se postupně dostával kupředu. Před sebou měl Verstapena a oba jezdce Williamsu. Verstappen zajel do boxů, s jezdci Williamsu si ale musel Hamilton poradit. Měl ale i opačný problém. Riciardo využil toho, že se Hamilton zasekl za Massu a dostal se před něj.
Hamiton si s Massou nevěděl rady ani v dalších kolech. Na oba se dotáhl Räikkönen, který měl navíc měkké pneumatiky. Fin se v kole 47/56 dostal před Hamiltona. O chvíli později Räikkönen Hamiltonovi ukázal, jak se Massa předjíždí. Hamilton se do konce závodu už před Massu nedostal.
Grosjean si v posledních kolech stěžoval na technické problémy. Verstappen se dostal před Bottase.
Závod vyhrál s obrovským náskokem téměř 38 sekund Nico Rosberg před Vettelem a Kvjatem. Rosberg získal šesté vítězství v řadě. Stejný nebo větší počet vítězství v řadě mají na kontě pouze Schumacher, Ascari a Vettel.
Dalším závodem je za dva týdny 1. května Velká cena Ruska v Soči.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas/ztráta |
Kola |
Body |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:38:53.891 |
56 |
25 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
37.776 |
56 |
18 |
3 |
Daniil Kvyat |
Red Bull |
45.936 |
56 |
15 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
52.688 |
56 |
12 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:05.872 |
56 |
10 |
6 |
Felipe Massa |
Williams |
1:15.511 |
56 |
8 |
7 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18.230 |
56 |
6 |
8 |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
1:19.268 |
56 |
4 |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:24.127 |
56 |
2 |
10 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:26.192 |
56 |
1 |
11 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:34.283 |
56 |
|
12 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:37.253 |
56 |
|
13 |
Jenson Button |
McLaren |
1:41.990 |
56 |
|
14 |
Esteban Gutiérrez |
Haas |
1 kolo |
55 |
|
15 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1 kolo |
55 |
|
16 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1 kolo |
55 |
|
17 |
Kevin Magnussen |
Renault |
4 kolo |
55 |
|
18 |
Pascal Wehrlein |
Manor |
1 kolo |
55 |
|
19 |
Romain Grosjean |
Haas |
1 kolo |
55 |
|
20 |
Felipe Nasr |
Sauber |
1 kolo |
55 |
|
21 |
Rio Haryanto |
Manor |
1 kolo |
55 |
|
22 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1 kolo |
55 |
|
Foto: Getty Images / Clive Mason