Pilota McLarenu nezaskočilo ani proměnlivé počasí, které je pro okolí okruhu Spa-Francorchamps typické. Druhý dojel po nepodařeném startu Mark Webber a třetí Robert Kubica.
Většina jezdců má okruh Spa-Francorchamps ve velké oblibě. Díky častým změnám počasí se zde tradičně odehrávají zajímavé závody. Letos se startovalo za sucha, ale přeháňky měly přijít každou chvíli.
Start vůbec nevyšel nejrychlejšímu jezdci kvalifikace Marku Webberovi, který se propadl až na sedmé místo. Do vedení naopak neomylně zamířil Lewis Hamilton, který si věřil již po kvalifikaci. Na druhé místo se posunul Robert Kubica, následovali Sebastian Vettel, Jenson Button, Felipe Massa, Adrian Sutil a již zmíněný Webber. Za pozornost stojí také výborné starty obou mercedesů, jejichž jezdci vsadili na dlouhý první stint. Největší pokrok předvedl Vitalij Petrov s renaultem, který se posunul z posledního místa až na jedenácté.
Počasí si s jezdci začalo hrát již v úvodu. Hned v prvním kole závodníci hromadně chybovali v šikaně Bus Stop. Nejhůř ale dopadl Rubens Barrichello, který kolidoval s Fernandem Alonsem a ze závodu musel odstoupit. Oslavy účasti v třísté velké ceně se mu tak příliš nevydařily.
Ve druhém kole si pak Button v Eau Rouge vyšlápl na Kubicu a posunul se za vedoucího Hamiltona. Při svém manévru si ale poškodil přední křídlo. Svou ztrátu mezitím doháněl Webber, který se postupně dostal před Sutila a Massu na páté místo. Na trať vyjel safety car, aby mohli traťoví komisaři uklidit Barrichellův williams. K odvážnému kroku se rozhodl Kobajaši, který zamířil do boxů pro nové slicky. Naopak Alonso při zastávce po kolizi s Barrichellem nasadil pneumatiky do mokra. Trať ale začala brzy osychat, takže musel do depa znovu.
Restartu ve čtvrtém kole skvěle využil Vettel, který se v La Source posunul před Kubicu na třetí místo. Zatímco Hamilton se suverénně vzdaloval, Button s poškozeným vozem ostatní tak trochu brzdil.
Pěkný souboj byl vidět také okolo desátého místa. Petrov při svém postupu závodním polem předjel Rosberga, který byl v následující zatáčce příliš široký. Toho okamžitě využil Schumacher. Rosberg se tak během chvíle propadl z devátého místa na jedenácté. Mezi oběma mercedesy navíc došlo k drobnému kontaktu a Rosbergovi ulétlo několik střípků z levé části předního křídla, na jeho jízdu to ale nemělo výrazný vliv.
V sedmnáctém kole se Vettel před poslední šikanou pokusil předjet Buttona. Ještě před manévrem se možná i díky znovu začínajícímu dešti roztočil a špičkou svého red bullu narazil do levého boku jeho mclarenu. Pro Angličana závod skončil, Němec dokázal rychle dojet do boxů, kde mu mechanici nasadili nový nos. Za způsobení nehody si Vettel vysloužil penalizaci průjezd boxovou uličkou.
Přesně v polovině závodu začali jezdci z čelních pozic se zastávkami. Nejtěsnější to bylo mezi Webberem a Kubicou, ale Polák své druhé místo za Hamiltonem udržel. Čtvrtý byl Massa, na pátou pozici se brzy vrátil Sutil. Mercedesy se díky své taktice posunuly na šesté a sedmé místo. Mezitím pokračovala Vettelova mizérie. Poté, co Liuzzimu urazil přední křídlo, poškodil si levou zadní pneumatiku a prakticky celé kolo absolvoval na ráfku.
Hamilton nadále upevňoval své vedení, ve dvaatřicátém kole, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu, vedl již o dvanáct sekund. Blížil se ale další déšť. Ten se naplno projevil v pětatřicátém kole, kdy většina jezdců zamířila do boxů. Snad jen Hamilton, Kubica, Webber a Massa zůstali na trati. Angličan byl v jedné ze zatáček příliš široký a vyjel do kačírku. Až blízko bariéry se mu podařilo odbočit zpět na trať, kam se vrátil stále ve vedení. Na konci kola i tato čtveřice zajela do boxů.
Tam udělal chybu Kubica, který netrefil správně místo na zastavení, zato lehce trefil jednoho z mechaniků. Tím se připravil o druhou pozici, kterou přepustil Webberovi. Většina jezdců zvolila přechodné pneumatiky, ale třeba Hülkenberg zůstal na suchých a Vettel nazul extrémně mokré.
Šest kol před cílem dovršil nepodařený závod Alonso, když se roztočil a po dvojitých hodinách si poškodil přední zavěšení. Jeho ferrari zůstalo trčet uprostřed tratě, takže na trať vyjel safety car.
Znovu se závodilo poslední čtyři kola závodu. Restart nejlépe vyšel Rosbergovi, který v krátkém sledu předjel Kobajašiho i Schumachera. Na čelních místech už se nic nezměnilo. Vyhrál Hamilton před Webberem, Kubicou, Massou, nenápadně ale výborně jedoucím Sutilem, Rosbergem, Schumacherem, Kobajašim a Petrovem, který rovněž předvedl oproti pozici na startu výrazný posun. Bod za desáté místo získal Alguersuari.
Hamilton se díky výhře posunul se 182 body do celkového vedení, druhý je Webber se 179, oba se tak odpoutali trojici Vettel (151), Button (147) a Alonso (141), která dnes vyšla naprázdno. V Poháru konstruktérů si vedení udržel Red Bull s 330 body, ale McLaren již ztrácí jediný bod. Ferrari je s 250 body třetí.
Příští závod se jede v neděli 12. září v Monze jako Velká cena Itálie.
Po vydání článku byl desátému Jaimemu Alguersuarimu udělena penalizace dvaceti sekund za zkrácení šikany při předjíždění Vitantonia Liuzziho. Španěl tak klesl na třinácté místo a na desáté se posunul právě Ital.
FOTOGALERIE
GP Belgie 2010 - opravené výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
44 |
1:29:04 h |
2 |
2 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
44 |
+1,5 s |
1 |
3 |
Robert Kubica |
Renault |
44 |
+3,4 s |
3 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
44 |
+8,2 s |
6 |
5 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
44 |
+9,0 s |
8 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
44 |
+12,3 s |
14 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
44 |
+15,5 s |
21 |
8 |
Kamuj Kobajaši |
BMW Sauber-Ferrari |
44 |
+16,6 s |
17 |
9 |
Vitalij Petrov |
Renault |
44 |
+23,8 s |
23 |
10 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
44 |
+34,8 s |
12 |
11 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
44 |
+36,0 s |
24 |
12 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
44 |
+39,8 s |
16 |
13 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
44 |
+49,4 s |
11 |
14 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
43 |
+1 kolo |
4 |
16 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
13 |
17 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
22 |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
20 |
19 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
15 |
20 |
Sakon Jamamoto |
HRT-Cosworth |
42 |
+2 kola |
19 |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
37 |
Nehoda |
10 |
- |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
15 |
Nehoda |
5 |
- |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
5 |
Zavěšení |
18 |
- |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
0 |
Nehoda |
7
|
GP Belgie 2010 - původní výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
44 |
1:29:04,3 h |
2 |
2 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
44 |
+1,5 s |
1 |
3 |
Robert Kubica |
Renault |
44 |
+3,4 s |
3 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
44 |
+8,2 s |
6 |
5 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
44 |
+9,0 s |
8 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
44 |
+12,3 s |
14 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
44 |
+15,5 s |
21 |
8 |
Kamuj Kobajaši |
BMW Sauber-Ferrari |
44 |
+16,6 s |
17 |
9 |
Vitalij Petrov |
Renault |
44 |
+23,8 s |
23 |
10 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
44 |
+29,4 s |
11 |
11 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
44 |
+34,8 s |
12 |
12 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
44 |
+36,0 s |
24 |
13 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
44 |
+39,8 s |
16 |
14 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
43 |
+1 kolo |
4 |
16 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
13 |
17 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
22 |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
20 |
19 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
43 |
+1 kolo |
15 |
20 |
Sakon Jamamoto |
HRT-Cosworth |
42 |
+2 kola |
19 |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
37 |
+7 kol |
10 |
- |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
15 |
+29 kol |
5 |
- |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
5 |
+39 kol |
18 |
- |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
0 |
+44 kol |
7 |