Velká dieta současných monopostů není možná, míní Symonds

Se změnami, které nedávno schválila Strategická skupina, to už moc dobře nevypadá. Tankování nakonec od roku 2017 nebude a podle Pata Symondse je problematické i významné snížení hmotnosti.
Velká dieta současných monopostů není možná, míní Symonds

F1 má od roku 2017 zrychlit. Kromě širších pneumatik k tomu má dopomoci i nižší hmotnost vozů. Pat Symonds je ale v tomto ohledu skeptický. Podle jeho názoru mohou vozy zrychlit, ale pokud jde o hmotnost, není možné uvnitř monopostů 50 až 60 kg najít.

„Musíme vrátit zpět aerodynamická omezení, která nás zatěžují,“ říká Symonds pro Auto Motor und Sport. „K tomu je potřeba lepší grip díky širším pneumatikám a nižší hmotnost. Není to žádná věda, aby byl vůz stejně rychlý jako v éře V10.“

Podle Symondse to chce uvolnit současná technická pravidla, ale pohlídat si také náklady. Pokud jde ale o nižší hmotnost, o které se mluví, bude to podstatně těžší.

Hmotnost monopostů je dnes minimálně 701 kg včetně jezdce. Od roku 2017 má dojít ke snížení o 50 až 60 g. „Jak to chtějí udělat? Kdyby to bylo možné, tak by to každý udělal a dorovnal to závažími. Top týmy mají peníze na to, aby udělaly vozy o něco lehčí. Dnes je ale i 10 kg podváhy luxus.“

Za vyšší hmotností je nejen bezpečnost (například zavedení zylonu), ale také nové a velmi těžké pohonné jednotky, větší šasi apod.

Symonds sice vidí oblasti, kde by se nějaké kilogramy najít daly – například zvažované snížení počtu převodů, ale najít 50 kg bude podle něj se současnými pohonnými jednotkami těžké.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Platy jezdců jsou absurdní, říká Mosley

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10