Velká dieta současných monopostů není možná, míní Symonds

Se změnami, které nedávno schválila Strategická skupina, to už moc dobře nevypadá. Tankování nakonec od roku 2017 nebude a podle Pata Symondse je problematické i významné snížení hmotnosti.
Velká dieta současných monopostů není možná, míní Symonds

F1 má od roku 2017 zrychlit. Kromě širších pneumatik k tomu má dopomoci i nižší hmotnost vozů. Pat Symonds je ale v tomto ohledu skeptický. Podle jeho názoru mohou vozy zrychlit, ale pokud jde o hmotnost, není možné uvnitř monopostů 50 až 60 kg najít.

„Musíme vrátit zpět aerodynamická omezení, která nás zatěžují,“ říká Symonds pro Auto Motor und Sport. „K tomu je potřeba lepší grip díky širším pneumatikám a nižší hmotnost. Není to žádná věda, aby byl vůz stejně rychlý jako v éře V10.“

Podle Symondse to chce uvolnit současná technická pravidla, ale pohlídat si také náklady. Pokud jde ale o nižší hmotnost, o které se mluví, bude to podstatně těžší.

Hmotnost monopostů je dnes minimálně 701 kg včetně jezdce. Od roku 2017 má dojít ke snížení o 50 až 60 g. „Jak to chtějí udělat? Kdyby to bylo možné, tak by to každý udělal a dorovnal to závažími. Top týmy mají peníze na to, aby udělaly vozy o něco lehčí. Dnes je ale i 10 kg podváhy luxus.“

Za vyšší hmotností je nejen bezpečnost (například zavedení zylonu), ale také nové a velmi těžké pohonné jednotky, větší šasi apod.

Symonds sice vidí oblasti, kde by se nějaké kilogramy najít daly – například zvažované snížení počtu převodů, ale najít 50 kg bude podle něj se současnými pohonnými jednotkami těžké.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Platy jezdců jsou absurdní, říká Mosley

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
17. září | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.