Velká cena Španělska by mohla přinést změnu rozložení sil

Velká cena Španělska by mohla přinést změnu rozložení sil

Fanoušci formule 1 by se v nadcházející Velké ceně Španělska mohli dočkat toho, že pořadí v bojích o pozice za dominujícím Mercedesem se změní.

Začátek evropské části sezóny s sebou tradičně přináší také balíky vylepšení, které týmy na Katalánský okruh přivezou. Rozdíly mezi týmy Red Bull, Ferrari, McLaren, Force India a Williams jsou přitom tak malé, že i jen drobné zlepšení vozu může znamenat výrazný posun v pořadí na trati.

Technický expert britského Autosportu Gary Anderson sestavil na základě nejrychlejších časů na kolo z úvodních čtyř závodů letošní sezóny žebříček týmů z pohledu jejich ztráty na Mercedes.

Na okruhu v Barceloně, který by teoreticky mohly mercedesy zvládnout za 1:22.000, by bylo nejlepším ze zbytku světa Ferrari, které by zaostávalo o 657 tisícin sekundy. Pouhých 67 tisícin za F14 T by byl na třetí pozici Red Bull, zatímco čtvrtému williamsu by k posunu na druhou pozici stačilo vylepšit se o přibližně tři desetiny sekundy. V současné chvíli za Mercedesem zaostává o necelou sekundu.

Ve změně pořadí by mohla hrát roli také výkonnost motorů. „Ačkoliv nemáme příliš viditelných vylepšení na hardwaru, máme značná vylepšení v oblasti softwaru, které by měly zlepšovat jízdní vlastnosti, a tím také celkovou výkonnost,” nechal se slyšet provozní šéf Renaultu Rémi Taffin.

Williams a Mercedes oproti loňsku jako jediní zrychlili

Zajímavé je rovněž srovnání relativní rychlosti týmů v loňském a letošním roce. Podle něj by si na okruhu v Barceloně nejvíce polepšil Williams, konkrétně o 0,895 procenta. Zlepšit se, i když méně, dokázal rovněž Mercedes (0,251).

„Ve všech oblastech vozu dojde k velkému pokroku, což je opravdu zajímavé,” řekl šéfinženýr Williamsu Rob Smedley.

„Nerad ale říkám, že nás to posune vpřed. Může nás to jen udržet na pozici, ve které jsme. Pokud tomu tak bude, pak je to dobré, protože alespoň vyvíjíme vůz tak rychle, abychom dokázali držet krok s ostatními.”

Relativně stejnou výkonnost ve srovnání s loňským rokem si drží McLaren a Ferrari. Naopak Red Bull ztratil sedm desetin procent a nejhorším je v tomto ohledu Lotus, který si pohoršil o téměř 2,5 procenta.

Doporučujeme

Články odjinud