Velká cena Španělska by mohla přinést změnu rozložení sil

Fanoušci formule 1 by se v nadcházející Velké ceně Španělska mohli dočkat toho, že pořadí v bojích o pozice za dominujícím Mercedesem se změní.
Velká cena Španělska by mohla přinést změnu rozložení sil

Začátek evropské části sezóny s sebou tradičně přináší také balíky vylepšení, které týmy na Katalánský okruh přivezou. Rozdíly mezi týmy Red Bull, Ferrari, McLaren, Force India a Williams jsou přitom tak malé, že i jen drobné zlepšení vozu může znamenat výrazný posun v pořadí na trati.

Technický expert britského Autosportu Gary Anderson sestavil na základě nejrychlejších časů na kolo z úvodních čtyř závodů letošní sezóny žebříček týmů z pohledu jejich ztráty na Mercedes.

Na okruhu v Barceloně, který by teoreticky mohly mercedesy zvládnout za 1:22.000, by bylo nejlepším ze zbytku světa Ferrari, které by zaostávalo o 657 tisícin sekundy. Pouhých 67 tisícin za F14 T by byl na třetí pozici Red Bull, zatímco čtvrtému williamsu by k posunu na druhou pozici stačilo vylepšit se o přibližně tři desetiny sekundy. V současné chvíli za Mercedesem zaostává o necelou sekundu.

Renault: Španělsko a Monako přežijeme, Kanada bude klíčová

Renault: Španělsko a Monako přežijeme, Kanada bude klíčová

Ve změně pořadí by mohla hrát roli také výkonnost motorů. „Ačkoliv nemáme příliš viditelných vylepšení na hardwaru, máme značná vylepšení v oblasti softwaru, které by měly zlepšovat jízdní vlastnosti, a tím také celkovou výkonnost,” nechal se slyšet provozní šéf Renaultu Rémi Taffin.

Williams a Mercedes oproti loňsku jako jediní zrychlili

Zajímavé je rovněž srovnání relativní rychlosti týmů v loňském a letošním roce. Podle něj by si na okruhu v Barceloně nejvíce polepšil Williams, konkrétně o 0,895 procenta. Zlepšit se, i když méně, dokázal rovněž Mercedes (0,251).

„Ve všech oblastech vozu dojde k velkému pokroku, což je opravdu zajímavé,” řekl šéfinženýr Williamsu Rob Smedley.

„Nerad ale říkám, že nás to posune vpřed. Může nás to jen udržet na pozici, ve které jsme. Pokud tomu tak bude, pak je to dobré, protože alespoň vyvíjíme vůz tak rychle, abychom dokázali držet krok s ostatními.”

Relativně stejnou výkonnost ve srovnání s loňským rokem si drží McLaren a Ferrari. Naopak Red Bull ztratil sedm desetin procent a nejhorším je v tomto ohledu Lotus, který si pohoršil o téměř 2,5 procenta.

Další článek: Ricciardo nás překvapil, říká Marko

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10