Vedení F1 se vrací k nápadu výfukových mikrofonů

V roce 2014 se po přechodu z osmiválců na hybridní šestiválce snesla na formuli 1 vlna kritiky ze strany jezdců, fanoušků i týmů kvůli velmi neatraktivnímu zvuku nových motorů. Situaci tehdy měly zachránit mikrofony, které měly v blízkosti výfuku zesilovat zvuk. F1 se k tomuto nápadu nyní vrací.
Vedení F1 se vrací k nápadu výfukových mikrofonů

Již na začátku sezóny 2014 se o zavedení tohoto systému pokusil Mercedes. Výsledný efekt byl však téměř nicotný, a tak se od tohoto řešení opět upustilo.

Komerční šéf formule 1 Sean Bratches nyní přišel s novým projektem, podle kterého by se novým monopostům mohly do oblasti výfuků umisťovat speciální keramické mikrofony.

„Jedna z věcí, kterou chceme zlepšit, je zvuk současných monopostů. Tento faktor je pro fanoušky velmi důležitý, je to jejich vnitřní dojem z formule 1,“ řekl Bratches agentuře Reuters.

Do projektu je zapojený i australský producent David Hill.

„David pracuje s jistým německým koncernem na vývoji keramických mikrofonů, které bychom mohli potenciálně využít pro naše potřeby v F1,“ prozradil Sean Bratches.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Podle Bergera se Mateschitz z F1 nestáhne

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)