Ve zkrácení DRS zón má prsty Mercedes, naznačil Helmut Marko | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve zkrácení DRS zón má prsty Mercedes, naznačil Helmut Marko

FIA v Baku i v Miami zkrátila DRS zóny. Helmut Marko v tom vidí vliv Mercedesu.

V Baku došlo ke zkrácení jedné z DRS zón o 100 metrů, což kritizovala řada jezdců a to včetně Lewise Hamiltona.

V Miami byly zkrácený dvě ze tří DRS zón o 75 metrů. FIA uvedla, že optimalizovala délky DRS zón na základě loňských dat. Cílem je, aby k předjetí došlo „na brzdách“ a neproběhlo jen objetí soupeře někde uprostřed DRS zóny.

Jezdci na pátečním briefingu ale zase argumentovali tím, že došlo k vývoji vozů a změně pravidel a předjíždění je letos horší než vloni. FIA reagovala s tím, že DRS zóny v Miami již nelze změnit  – šlo by to pouze kvůli bezpečnosti. Od Imoly ale svůj přístup přehodnotí.

„Předjíždění bylo vždy obtížné. Když se zkrátí DRS zóna, víte proč,“ uvedl Marko trochu tajemně pro motorsport-magazin.com

Red Bull je zejména letos s otevřeným DRS velmi silný. Na dotaz, zda tím myslí to, že chce Red Bull někdo zpomalit, Marko přikývl a naznačil, že tím někým je Mercedes.

Stříbrné šípy byly obviňovány už vloni, že si prosadily změnu pravidel, která měla zmírnit poskakování, což nejvíce vyhovovalo právě jim. 

„Je třeba přestat s těmito manipulativními zásahy,“ řekl Marko. „Je úžasné, že se Mercedes tak rozčiluje. Vždyť měli po celé roky tak dominantní motor a jejich náskok byl větší než náš.“ 

Závěrem si Marko do Mercedesu rýpl. „Když dva roky po sobě postavíte auto, které je propadák, měli byste se zaměřit spíše na něj.“

Doporučujeme

Články odjinud