FIA v Baku i v Miami zkrátila DRS zóny. Helmut Marko v tom vidí vliv Mercedesu.
V Baku došlo ke zkrácení jedné z DRS zón o 100 metrů, což kritizovala řada jezdců a to včetně Lewise Hamiltona.
V Miami byly zkrácený dvě ze tří DRS zón o 75 metrů. FIA uvedla, že optimalizovala délky DRS zón na základě loňských dat. Cílem je, aby k předjetí došlo „na brzdách“ a neproběhlo jen objetí soupeře někde uprostřed DRS zóny.
Jezdci na pátečním briefingu ale zase argumentovali tím, že došlo k vývoji vozů a změně pravidel a předjíždění je letos horší než vloni. FIA reagovala s tím, že DRS zóny v Miami již nelze změnit – šlo by to pouze kvůli bezpečnosti. Od Imoly ale svůj přístup přehodnotí.
„Předjíždění bylo vždy obtížné. Když se zkrátí DRS zóna, víte proč,“ uvedl Marko trochu tajemně pro motorsport-magazin.com.
Red Bull je zejména letos s otevřeným DRS velmi silný. Na dotaz, zda tím myslí to, že chce Red Bull někdo zpomalit, Marko přikývl a naznačil, že tím někým je Mercedes.
Stříbrné šípy byly obviňovány už vloni, že si prosadily změnu pravidel, která měla zmírnit poskakování, což nejvíce vyhovovalo právě jim.
„Je třeba přestat s těmito manipulativními zásahy,“ řekl Marko. „Je úžasné, že se Mercedes tak rozčiluje. Vždyť měli po celé roky tak dominantní motor a jejich náskok byl větší než náš.“
Závěrem si Marko do Mercedesu rýpl. „Když dva roky po sobě postavíte auto, které je propadák, měli byste se zaměřit spíše na něj.“