Příčinou nedostatečné výkonnosti Ferrari je málo agresivní vývoj. Scuderia ale už provedla změny, které mají nepříznivou situaci zvrátit.
Ferrari v posledních letech není týmem, který by do formule 1 přinášel inovativní řešení, která by se stávala předmětem kopírování ze strany konkurence. A to je podle šéfdesignéra italské stáje Nikolase Tombazise jednou z příčin současných problémů.
"Nerad to říkám, ale uvědomili jsme si, že jsme se u Ferrari stali v posledních letech příliš konzervativní, méně agresivní ve vývoji, věnovali jsme se méně odvážným nápadům," přiznal Tombazis pro Corriere della Sera.
Maranellští proto museli změnit svůj přístup, aby mohli dohnat konkurenci. Podle Tombazise se v týmu odehrává menší "kulturní revoluce". Inženýři teď pracují na zajímavých a slibných projektech. "Například přední křídlo," pokračoval. "Neříkám, že Red Bull podvádí, ale my jsme byli moc konzervativní. I když si myslím, že FIA měla zavést přísnější omezení (ohebnosti). Ale jelikož se to nestalo, je na nás, abychom to dohnali."
Ferrari nepomáhá ani skutečnost, že má v posledních měsících problémy s aerodynamickým tunelem. Že poskytuje zavádějící data, si ověřilo naposledy minulý týden při aerodynamickém testu ve Vairanu. Řešení se blíží. "Aerodynamika je v dnešní formuli 1 extrémní a delikátní, takže není úplně neobvyklé, když dochází k nekonzistencím mezi daty ze simulací a tratě. Navíc jsme měli jisté problémy s aerodynamickým tunelem. Část z nich stále analyzujeme, ale většinu už jsme pochopili. Teď máme větší důvěru ve výsledky z tunelu."
Přiblížit se čelu startovního pole chce Ferrari pochopitelně už v Turecku. Ale podle Tombazise půjde jen o menší krok. "Budeme mít nové přední a zadní křídlo a přívody vzduchu k brzdám," prozradil. "Myslím, že se soupeřům přiblížíme, ale nebudeme na tom tak, jak bychom chtěli. Jestli se naše ztráta zmenší, tak nám to přinese jisté uspokojení a povzbuzení. Co se týče budoucnosti, tak budu spokojený, když se potvrdí výsledky velkých projektů, na kterých pracujeme."
Navzdory současné ztrátě nepovažuje Tombazis letošní sezónu za ztracenou. Stále zbývá 16 nebo 17 závodů, ve kterých může Scuderia konkurenci dohnat.