Ve Valencii nám pomohly vlastnosti okruhu, přiznává Williams

Stáj Williams podala v Grand Prix Evropy letošní nejlepší výkon a chce ho zopakovat v domácím závodě v Silverstonu. Připouští ale, že ve Španělsku týmu pomohla samotná trať.

Tým udělal ve Valencii působivý krok vpřed. Obě FW32 postoupily do třetí části kvalifikace a Rubens dokončil závod na čtvrtém místě. Čemu přisuzujete lepší rychlost FW32?
Sam Michael: "Lepší výkonnost FW32 byla dílem celého balíku a možná také skutečnosti, že vlastnosti okruhu ve Valencii vyhovovaly našemu vozu. I když jdeme správným směrem, my a naši partneři stále před sebou máme hodně práce."

Jak hodnotíte výkony obou jezdců Williamsu v průběhu závodního víkendu?
SM: "Oběma se dařilo. Nico se zlepšil v kvalifikaci a to je dobře. Rubens byl velmi silný v závodě a maximálně využil to, co měl k dispozici."

Rubens závodil s upraveným zadním křídlem s průduchem, ale Nico ne. Proč?
SM: "Měli jsme problémy s instalací Nicovy sedačky, ale do Silverstonu to vyřešíme. Nicméně, naše křídlo s průduchem je pořád jen vývojový díl, takže týmu vyhovovalo ho ve Valencii použít jen na jednom voze. Vzhledem k tomu, že jsme s tímto dílem měli v závodě pár problémů, bylo to správné rozhodnutí."

Cosworth nasadil v tomto závodě upravený motor. Jaké to bylo zlepšení?
SM : "Stejně jako některé další týmy jsme pro evropskou Grand Prix nasadili do obou vozů nové motory. Cosworth se s motorem pořád učí a tvrdě pracuje, aby se zlepšil v rámci pravidel o zmrazeném vývoji motorů. Dosahuje pokroku."

Nico musel ze závodu odstoupit kvůli selhání výfuku. Odhalili jste příčinu tohoto problému?
SM: "Praskla koncovka výfuku. Příčiny stále vyšetřujeme, ale skutečně nás mrzí, že Nica potkal tento problém, když jel tak dobře a na bodech."

Devět jezdců včetně Rubense dostalo po závodě penalizaci pěti sekund za porušení pravidel o safety caru. Myslíte si, že je třeba pravidla o safety caru vyjasnit?
SM: "V tomto ohledu pravidla potřebují spíš změnit, než vyjasnit. Já osobně jsem měl rád starý systém, kdy jste se mohli hnát pod safety carem do boxů, abyste získali výhodu, ale také uznávám, že současná pravidla zajišťují bezpečnost."

V Silverstonu čeká Williams domácí závod. Věříte, že si tým dokáže udržet formu z Valencie?
SM: "Budeme mít nový difuzor kombinovaný s výfuky, takže se vůz opět zlepší o další krok. Naším cílem je pro tento závod dokončit s oběma vozy v první desítce."

Doporučujeme

Články odjinud