Problémy Rosberga, Hamiltona či Kubici uvolnily v první desítce pro piloty ze středu pole spoustu místa. Nejlépe toho využil Petrov a jezdci Williamsu a Sauberu.
Vitalij Petrov si
v Maďarsku dojel pro svůj nejlepší dosavadní výsledek ve formuli 1,
skončil pátý. „Cítím se úžasně, protože nám všechno vyšlo. Předjel jsem v první
zatáčce Rosberga a Hamiltona, což byl náš cíl. Pak jsem to ale nepokoušel a
Lewise moc neblokoval. Měl jsem totiž problém se zahříváním pneumatik. Ztratil
jsem přilnavost a trochu s tím autem zápasil. Tak jsem se rozhodl nechat
ho jet, než abych těch pozic ztratil víc,“ popsal Petrov.
Renaultu se jeho body velmi hodí, protože hlavní rival,
Mercedes, dnes nebodoval vůbec. Rus sklidil velkou chválu od členů týmu i své
rodiny a přátel, kterých se do Budapešti sjelo požehnaně. Roberta Kubicu vyřadila z bojů v první
desítce nehoda v boxech. Mechanici ho pustili přímo do cesty Adrianu
Sutilovi, který právě mířil do garáže hned vedle té jejich. Dlouho trvalo, než
je týmy rozpletly, a Kubica pak navíc za nebezpečný odjezd od zastávky sklidil
penalizaci deset vteřin stop-and-go. Po té
už v boxech zůstal nadobro kvůli poškozenému přednímu zavěšení. Dodatečně pak dostal tým ještě pokutu 50 tisíc dolarů.
I pro Adriana Sutila
byla zmíněná nehoda konečná. Odstupoval z dvanáctého místa. „Začalo to
dobře. Na startu jsem si polepšil o dvě pozice a usadil se za de la Rosou. Byl
jsem rychlejší než on, ale nemohl jsem ho předjet. Pak vyjel safety car a mě
zavolali do boxů. Nemohl jsem nic dělat, prostě mi (Kubicu) pustili do cesty.
Bylo to z jejich strany nebezpečné. Je to o to větší zklamání, že to
nebyla naše vina,“ poznamenal Sutil.
Tonio Liuzzi
dojel třináctý. „Ztratil jsem v první zatáčce kousek předního křídla a
trpěl kvůli tomu nedotáčivostí. Nakonec jsem ho musel jet vyměnit. Na měkčích
pneumatikách jsem byl rychlý, ale pak jsem poztrácel spoustu času za toro
rosso, ten se s tím pral mnohem víc než já. Přesto jsem se před něj nemohl
nijak dostat. Zkoušel jsem to v posledním kole, ale neměl jsem šanci,“
vysvětlil.
Ono zápasící toro rosso, za kterým Liuzzi uvízl, byl dvanáctý
Sébastien Buemi. Ten zase většinu
závodu strávil za Michaelem Schumacherem. „Na cestě do první zatáčky, mě
Michael vytlačil doleva a já jsem musel na brzdy, jinak bych vyletěl z trati.
To si myslím od něj nebylo moc fér. Propadl jsem se za Trulliho lotus, ale toho
bylo celkem snadné předjet. Měl jsem se před (Schumachera) dostat, když jsem se
vracel z boxů, ale nebyl jsem dost rychlý. Před koncem se mi pak začaly
drolit pneumatiky a už jsem s ním neudržel krok,“ poznamenal.
Pár kol před koncem se před Buemiho propadl Rubens Barrichello, který odložil první
zastávku a držel se delší dobu na pátém místě. Po návratu z boxů se na
novějších gumách pustil do souboje s Michaelem Schumacherem o desátou
příčku. Schumacher ho při předjížděcím manévru na cílové rovince natlačil ke
zdi tak, že by se mezi ně „nevešel ani vlas“, ale ten bod Barrichello nakonec vybojoval.
Schumacher byl penalizován za ‚nepřiměřené zdržování‘. „Měli jsme auto, se
kterým jsem mohl být i pátý, ale tím, že jsme odstartovali na tvrdších pneumatikách,
jsme se vydali všanc safety caru. Vyjel moc brzy, nemohl jsem přezout na měkčí
a musel jsem zůstat na trati,“ popsal Barrichello.
Nico Hülkenberg si
na Hungaroringu stejně jako Petrov připsal svůj nejlepší výsledek ve formuli 1.
Dokončil šestý a konečně mohl být spokojený. „Safety car nám přinesl výhodu,
auto bylo rychlé a já nedělal žádné chyby,“ liboval si.
Skvělý den měli i u Sauberu. Kamuj Kobajaši se po startu z 23. místa prokousal na devátou
příčku. „Po první zastávce bylo zásadní, že jsem předjel Michaela Schumachera,
protože Rubens Barrichello by mě pak před koncem dohnal,“ podotkl Kobajaši. Pedro de la Rosa byl dokonce sedmý. „Po
startu jsem to měl těžké, safety car vyjel v dobrou dobu. Zastávka mi
vyšla a pak už šlo více méně jen o to, držet si pozici,“ řekl de la Rosa. „Jsem
moc rád kvůli týmu. Zasloužili si takový výsledek za všechnu tu tvrdou práci
při vývoji.“
Ze všech nejmíň se v neděli povozil Jaime Alguersuari. Loňská Velká cena Maďarska byla jeho první závod
ve formuli 1. Letos se mu z auta zakouřilo hned po startu. „Nejsem si jistý,
kde byl ten problém. Na displeji jsem neviděl žádné varování. Cítil jsem, že
ztrácím tah a tým mi ohlásil, abych odstavil auto u trati. Viděl jsem spoustu
kouře a uvědomil jsem si, že ztrácím nějaké tekutiny. Tak jsem se snažil držet
se mimo ideální stopu, aby z toho ostatní neměli problémy. Nebyl to
nejlepší způsob, jak oslavit první výročí od mého debutu ve formuli 1.“