Romain Grosjean s lotusem obsadil první příčku druhého dne testů v Jerezu, druhý byl Paul di Resta, třetí Daniel Ricciardo.
Shrnutí
Druhý den testů odstartovala Marussia oznámením, že jejím druhým jezdcem bude Luiz Razia. Tým ho ihned posadil do vozu a poslal testovat. Premiéra v testech čekala také na Lewise Hamiltona a Sergia Péreze.
Tempo zpočátku diktoval Mark Webber, ale pak přišla další pohroma pro Mercedes. Hamiltonovi selhaly na konci zadní rovinky zadní brzdy a narazil do bariér už po 15 kolech. Vyvázl bez zranění, ale po zbytek dne už nemohl jezdit. To v součtu s problémy, které měl v úterý Rosberg, znamená, že Mercedes najel v oficiálních testech dohromady zatím jen 26 kol.
Po odklizení Hamiltonova mercedesu se brzy ujal vedení Romain Grosjean a do konce dne ho už nepustil. Postupně zrychlil až na 1:18,218, čímž překonal o šest desetin sekundy úterní čas Jensona Buttona. Použil při tom měkké pneumatiky.
Většinu odpoledne pak týmy trávily delšími jízdami, a tak se pořadí ve výsledkové listině už moc neměnilo. Místo Paula di Resty, který se dokázal propracovat až na druhou pozici, nastoupil na zhruba poslední hodinu testovač force indie James Rossiter, aby získal srovnání pro práci v simulátoru.
Na třetím a čtvrtém místě se seřadily týmy Red Bullu, Ricciardo byl rychlejší než Webber. Lewisi Hamiltonovi zbylo navzdory dlouhé absenci šesté místo za Nicem Hülkenbergem. Sergio Pérez zajel při svém prvním testu pro McLaren sedmý čas před Felipem Massou.
Pastor Maldonado pokračoval s loňským williamsem, ale na delší dobu ho zdržely problémy se spojkou. Tabulku uzavřeli nováčci Van der Garde a Razia.
Testy - Jerez, 6. 2. 2013
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:18.218 |
|
95 |
2 |
Paul di Resta |
Force India |
1:19.003 |
0.785 |
95 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.134 |
0.916 |
83 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19.338 |
1.120 |
101 |
5 |
Nico Hülkenberg |
Sauber |
1:19.502 |
1.284 |
99 |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19.519 |
1.301 |
15 |
7 |
Sergio Pérez |
McLaren |
1:19.572 |
1.354 |
81 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:19.914 |
1.696 |
78 |
9 |
Pastor Maldonado* |
Williams |
1:20.693 |
2.475 |
71 |
10 |
James Rossiter |
Force India |
1:21.273 |
3.055 |
19 |
11 |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:21.311 |
3.093 |
88 |
12 |
Luiz Razia |
Marussia |
1:23.537 |
5.319 |
31 |
* vůz 2012
Fotogalerie (83 obrázků)
[MODXGalleryRef : 34897]
17:00 - konec
V závěru odpoledne se týmy soustředily na delší jízdy, a tak Grosjeanův čas zůstal neohrožen. Pořadí na dalších příčkách se také neměnilo.
Největší změnou tak byl nástup Jamese Rossitera, který usedl do force indie po Di Restovi, aby získal to nejlepší srovnání pro svoji práci v simulátoru.
Druhý den testů zakončily červené vlajky. Na trati zastavily hned dva vozy, Grosjeanův Lotus E21 a Hülkenbergův Sauber C32. Oba jezdci zřejmě záměrně spotřebovali všechno palivo kvůli kalibraci senzorů.
15:00
Začátek odpoledne proběhl bez významnějších momentů. Mercedes potvrdil, že po zbytek dne už jezdit nebude. Williamsu chvíli trvalo, než v Maldonadově voze opravil spojku.
Ve výsledkové listině byl taktéž relativní klid. Romain Grosjean na prvním místě zrychlil o osm desetin desetiny a překonal úterní laťku Jensona Buttona. Posun na druhou pozici předvedl Paul di Resta, jenž v závěru odpoledne půjčí vůz Jamesi Rossiterovi.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Grosjean |
Lotus |
1:18.218 |
|
61 |
2 |
DiResta |
Force India |
1:19.003 |
0.785 |
83 |
3 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.134 |
0.916 |
59 |
4 |
Webber |
Red Bull |
1:19.338 |
1.120 |
63 |
5 |
Hülkenberg |
Sauber |
1:19.502 |
1.284 |
60 |
6 |
Hamilton |
Mercedes |
1:19.519 |
1.301 |
15 |
7 |
Pérez |
McLaren |
1:19.572 |
1.354 |
52 |
8 |
Massa |
Ferrari |
1:19.914 |
1.696 |
33 |
9 |
Maldonado* |
Williams |
1:21.076 |
2.858 |
35 |
10 |
VanderGarde |
Caterham |
1:21.916 |
3.698 |
66 |
11 |
Razia |
Marussia |
1:23.537 |
5.319 |
31 |
* vůz 2012
12:00
Po první hodině se výsledková listina rozhýbala. Před Webbera se postupně propracovali Ricciardo a Hamilton. Ale pak přišel další nepříjemný okamžik pro Mercedes, když Hamilton vyjel ve vlásence mimo a narazil do bariér. Podle týmu nehodu způsobila ztrátu tlaku u zadních brzd.
Po odklizení mercedesu na trať okamžitě vyrazil Grosjean a ujal se průběžného vedení. A udržel ho po zbytek dopoledne. Nahoru se posunuli také Hülkenberg, Di Resta a Pérez.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Grosjean |
Lotus |
1:19.080 |
|
28 |
2 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.134 |
0.054 |
35 |
3 |
Hülkenberg |
Sauber |
1:19.502 |
0.422 |
30 |
4 |
Hamilton |
Mercedes |
1:19.519 |
0.439 |
15 |
5 |
DiResta |
Force India |
1:19.549 |
0.469 |
43 |
6 |
Pérez |
McLaren |
1:19.572 |
0.492 |
26 |
7 |
Webber |
Red Bull |
1:19.921 |
0.841 |
36 |
8 |
Van der Garde |
Caterham |
1:22.341 |
3.261 |
25 |
9 |
Razia |
Marussia |
1:24.398 |
5.318 |
22 |
10 |
Maldonado * |
Williams |
1:27.124 |
8.044 |
7 |
11 |
Massa |
Ferrari |
1:39.697 |
20.617 |
14 |
* vůz 2012
10:00
Stejně jako v úterý byl prvním jezdcem na trati Nico Hülkenberg, první měřené kolo si ale připsal Mark Webber. Ovšem více pozornosti poutala Marussia, protože chvíli před otevřením boxové uličky nominovala Raziu na místo závodního pilota a ihned ho vyslala testovat. Zavěšení zadních kol, které včera vyřadilo Chiltona, opravil tým rychle.
Poprvé na závodních pneumatikách vyjel testovat v mercedesu Lewis Hamilton, který vystřídal Rosberga, jehož v úterý zradila po 11 kolech elektronika. Premiéru si odbyl také Sergio Pérez u McLarenu.
Po třiceti minutách přišlo první přerušení dne, měl ho na svědomí Daniel Ricciardo, jenž zastavil na trati před 11. zatáčkou. Odklizení jeho monopostu trvalo čtvrt hodiny. Nejrychlejší byl po úvodní hodině Webber.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Webber |
Red Bull |
1:20.257 |
|
12 |
2 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:21.176 |
0.919 |
8 |
3 |
Razia |
Marussia |
1:25.219 |
4.962 |
9 |
4 |
Van der Garde |
Caterham |
1:28.011 |
7.754 |
5 |
5 |
Di Resta |
Force India |
1:29.514 |
9.257 |
14 |
6 |
Maldonado* |
Williams |
1:29.936 |
9.679 |
4 |
7 |
Massa |
Ferrari |
1:39.697 |
19.440 |
7 |
* vůz 2012