Omezení testování však nepřichází vhod.
Španělsko je země motorsportu zaslíbená, svědčí o tom dvě Grand Prix F1 a tři Grand Prix MotoGP. K četným okruhům na Pyrenejském poloostrovu se brzy přidá Motorland Aragon, který by rád přilákal formuli 1. Ambice jsou zatím jen na pořádání testů.
Nový okruh navrhl dvorní architekt formule 1 Hermann Tilke a testovací jezdec McLarenu Pedro de la Rosa u něj působí jako konzultant. Na 5,3 km dlouhé trati by se měl uskutečnit první závod letos v říjnu, pojede se na něm poslední klání Světové série Renault.
"Myslím, že Španělsko v současnosti má vše, co formule 1 potřebuje. Dvě Grand Prix, jedna z nich je zcela nová v ulicích Valencie a ta druhá tu je mnoho let, takže nemůžeme očekávat, že budeme mít další. Ale testy představují možnost. Víme, že jsou tu teď omezení testování, ale máme ty dlouhé rovinky. Navíc mít Tilkeho okruh v Evropě je něco, co může naše možnosti rozšířit," řekl ředitel okruhu Tome Alfonso pro Autosport.
Okruhům, které nejsou v kalendáři formule 1, však nastávají ve vztahu ke královské disciplíně motorsportu těžké časy. Týmy se dohodly na zákazu testování v průběhu sezóny mimo závodní víkendy, celkový objem testovacích kilometrů může navíc být omezen na 15 tisíc za rok. Investovat do standardů F1 se proto stává pro tratě mimo kalendář nerentabilní záležitostí, přesvědčil se o tom nový portugalský okruh Algarve.