Počet předjížděcích manévrů je letos menší než v předešlých letech.
Katalánský okruh patří mezi ty, kde bylo do zavedení DRS předjíždění spíše obtížnější. V roce 2006 to byly 4 předjetí, o rok později 7. DRS samozřejmě statistiky trochu pozměnilo. V roce 2014 to bylo 43 předjetí, v roce 2015 to bylo 29 a vloni 54.
Letos se kvůli novým pravidlům předjíždí méně. V Melbourne klesl počet z 37 na 5, v Číně ze 128 na 33, v Bahrajnu z 84 na 33 a v Rusku z 29 na 1 a to ještě s odřenýma ušima. Jednalo se totiž spíše o výměnu pozic mezi jezdci Sauberu.
Podle Auto Motor und Sport to byl Felipe Massa, kdo na setkání jezdců navrhl, aby se DRS zóna v Barceloně prodloužila. Ostatním jezdců se nápad líbil a FIA tak nechala aktivační bod DRS zóny posunout. Místo 157 metrů za poslední zatáčkou začínal už o 100 metrů dříve.
V Grand Prix Španělska jsme viděli 18 předjetí. Zejména ta v podání Vettela na Bottase nebo Hamiltona nám asi zůstanou v paměti delší dobu.
FIA bude prodlužovat i na dalších okruzích
FIA zvažuje, že k prodloužení DRS zón bude přistupovat i na dalších okruzích a to zejména na těch, kde se hůře předjíždí například v Silverstone, Hungaroringu, Suzuce nebo Abú Dhabí.
Za týden v Monaku se ale úpravy DRS zóny určitě nedočkáme. Už dnes začíná jen 18 metrů za poslední zatáčkou. Umístit DRS zónu do tunelu nikdo nechce z bezpečnostních důvodů.
Foto: Getty Images / Mark Thompson