Ve Španělsku napočítali 18 předjetí. Za prodloužením DRS je Massa

Lewis Hamilton juress  |  20. 05. 2017 12:10

Celé tyhle nové regule jsou jedno velké selhání. Aero formule prostě odporuje závodění a pak se musí řešit capiny jako DRS.

Kimi Räikkönen palik8  |  19. 05. 2017 20:59

DRS je jeden z největších nesmyslů v historii Formule 1.

Carlos Sainz popon2  |  19. 05. 2017 21:51

Možná jo, ale přijde mi že v poslední době se předjíždí, hlavně právě díky DRS... Neumím si představit, že by teď DRS zrušily. Dívali by jsme se na taktiky v boxové uličce, protože závod samotný by byl už naprosto o ničem... Chtělo by to spíš nějakou jinou změnu, zjistit proč dříve byli formule zábavné, a proč už teď tolik ne apod.

superklidas  |  20. 05. 2017 07:57

Může za to aero. Je ho moc. Křídla a křidýlka všude, že by KFC závidělo. Dřív byla ta auta holá, proto držela mín na cestě, nebylo tolik přítlaku a nevznikalo tolik turbulencí za vozem, které inženýři díky aeru jsou schopni dosáhnout. Bylo proto i těžší auta řídit, protože auta nejela jak po kolejích. Lék je snadný, zjednodušit a očesat, či skoro zrušit aero, a je to.. Zůstane to na gumách a motorech a jezdci.. Asi tak..

Dokugan  |  20. 05. 2017 13:13

V F1 bylo vždy opravdu hodně přítlaku, už je to dávno, kdy se začalo mluvit o tom, jakou rychostí stačí vozu F1 jet, aby mohl jet v tunelu jet "hlavou dolů". Daleko větší problém je velikost předního křídla, které v dnešní době usměrňuje naprostou většinu vzduchu, které proudí přes auto a bez něj prostě nic nefunguje, takže ve chvíli, kdy se dostane do turbulencí, tak jde špatně vzduch přes přední křídlo a nefunguje žádné aero. Rozdíl proti dřívějšku je, že dřív většina součástek fungovala nezávisle.

Ono to není tak jednoduché. Nejsem odborník ani na Aerodynamiku, ani techniku, ale tak formuli včetně technických článků sleduju dlouho a pochopil jsem, že letošní Aerobalíček má problém naopak v zadním křídlu. Když jede auto samo, tak je to "boží" a jede jak z praku a po kolejích, jak se u nás říkává. Ale právě tím, že se rozšířilo a snížilo zadní křídlo, tak tím víc vzniká vzduchový pytel a turbulence za autem v prostoru, kde má nabírat vzduch další auto chystající se předjet a ztrácí tak přítlak na předním křídle a postupně všude dál, byť v menším měřítku. Když bylo zadní křídlo loni výš a užšší, tak zvířený prostor vznikal výš a v užším prostoru, který se dotýkal hlavně nasávacího otvoru, zatím co níž v prostoru předního křídla to nebylo tak strašný (ale nechci říct v pohodě).
Podle mě by díky dnešním technologiím mělo být možné postavit formuli tak aby generovala podobný přítlak, ale přitom tolik nevířila vzduch za sebou (kupodivu pomocí křidélek, které vzduch budou na konci formule usměrňovat)



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

13:09 | Ericsson měnil převodovku + 5 míst. Zůstává ale poslední.
11:04 | Button neodstartuje z posledního místa ale z boxů po změně nastavení. Vyhne se tak i případným problémům v první zatáčce.
10:27 | V kulisách papírového Monaka. Kudy vede závod? odkaz
27. května | Vůz Stoffela Vandoorna vypadá v pořádku. Není nutná výměna PJ nebo převodovky.

GP Monaka 2017

Čtvrtek 25. května 2017
1. trénink Hamilton (1:13.425)
2. trénink Vettel (1:12.720)
Sobota 27. května 2017
3. trénink Vettel (1:12.395)
Kvalifikace Räikkönen (1:12.178)
Neděle 28. května 2017
Závod Vettel

Nejčtenější články

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monak…

Sebastian Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Kimi Räikkönen. Stupně vítězů doplňuje Daniel Ricciardo z Red Bullu.

včera | | 622 N/A
Räikkönen získal po devíti letech pole position! Ferrari ovládlo první řadu

Räikkönen získal po devíti letech po…

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position. Ferrari v Monaku obsadilo první řadu.

27.  5.  2017 | | 301 N/A
Ve druhém tréninku byl v Monaku nejrychlejší Vettel, Stroll boural

Ve druhém tréninku byl v Monaku nejr…

Sebastian Vettel byl jednoznačně nejrychlejší ve druhém tréninku na Grand Prix Monaka.

25.  5.  2017 | | 77 N/A
Indy 500: Alonsovi selhal motor Honda, vyhrál Takuma Sato

Indy 500: Alonsovi selhal motor Hond…

Fernando Alonso byl několikrát v průběhu závodu v jeho čele. V závěru závodu se po žluté fázi a zastávce v boxech propadl, ale byl stále ve hře o vítězství. Pak ovšem selhal jeho motor Honda.

včera | | 640 N/A
V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Hamilton před Vettelem

V prvním tréninku byl v Monaku nejry…

Tradičně už ve čtvrtek začaly v Monaku tréninky na Velkou cenu. V tom prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton.

25.  5.  2017 | | 42 N/A