Ve Španělsku napočítali 18 předjetí. Za prodloužením DRS je Massa

Lewis Hamilton juress  |  20. 05. 2017 12:10

Celé tyhle nové regule jsou jedno velké selhání. Aero formule prostě odporuje závodění a pak se musí řešit capiny jako DRS.

Kimi Räikkönen palik8  |  19. 05. 2017 20:59

DRS je jeden z největších nesmyslů v historii Formule 1.

Carlos Sainz popon2  |  19. 05. 2017 21:51

Možná jo, ale přijde mi že v poslední době se předjíždí, hlavně právě díky DRS... Neumím si představit, že by teď DRS zrušily. Dívali by jsme se na taktiky v boxové uličce, protože závod samotný by byl už naprosto o ničem... Chtělo by to spíš nějakou jinou změnu, zjistit proč dříve byli formule zábavné, a proč už teď tolik ne apod.

Fernando Alonso superklidas  |  20. 05. 2017 07:57

Může za to aero. Je ho moc. Křídla a křidýlka všude, že by KFC závidělo. Dřív byla ta auta holá, proto držela mín na cestě, nebylo tolik přítlaku a nevznikalo tolik turbulencí za vozem, které inženýři díky aeru jsou schopni dosáhnout. Bylo proto i těžší auta řídit, protože auta nejela jak po kolejích. Lék je snadný, zjednodušit a očesat, či skoro zrušit aero, a je to.. Zůstane to na gumách a motorech a jezdci.. Asi tak..

Dokugan  |  20. 05. 2017 13:13

V F1 bylo vždy opravdu hodně přítlaku, už je to dávno, kdy se začalo mluvit o tom, jakou rychostí stačí vozu F1 jet, aby mohl jet v tunelu jet "hlavou dolů". Daleko větší problém je velikost předního křídla, které v dnešní době usměrňuje naprostou většinu vzduchu, které proudí přes auto a bez něj prostě nic nefunguje, takže ve chvíli, kdy se dostane do turbulencí, tak jde špatně vzduch přes přední křídlo a nefunguje žádné aero. Rozdíl proti dřívějšku je, že dřív většina součástek fungovala nezávisle.

Ono to není tak jednoduché. Nejsem odborník ani na Aerodynamiku, ani techniku, ale tak formuli včetně technických článků sleduju dlouho a pochopil jsem, že letošní Aerobalíček má problém naopak v zadním křídlu. Když jede auto samo, tak je to "boží" a jede jak z praku a po kolejích, jak se u nás říkává. Ale právě tím, že se rozšířilo a snížilo zadní křídlo, tak tím víc vzniká vzduchový pytel a turbulence za autem v prostoru, kde má nabírat vzduch další auto chystající se předjet a ztrácí tak přítlak na předním křídle a postupně všude dál, byť v menším měřítku. Když bylo zadní křídlo loni výš a užšší, tak zvířený prostor vznikal výš a v užším prostoru, který se dotýkal hlavně nasávacího otvoru, zatím co níž v prostoru předního křídla to nebylo tak strašný (ale nechci říct v pohodě).
Podle mě by díky dnešním technologiím mělo být možné postavit formuli tak aby generovala podobný přítlak, ale přitom tolik nevířila vzduch za sebou (kupodivu pomocí křidélek, které vzduch budou na konci formule usměrňovat)



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18. listopadu | Hromadná nehoda Macau style... odkaz
17. listopadu | Pietro Fittipaldi vyhrál s českým týmem Lotus (Charouz) titul v rušené sérii Formula V8 3.5.
17. listopadu | World Series Formula V8 3.5, ve které nyní jezdí Charouz, končí.
16. listopadu | Norris přijel do Macau a soupeřům v první kvalifikaci nadělil sekundu.
15. listopadu | Kamuj Kobajaši potvrzen jako jezdec týmu Andretti ve formuli E.

GP Abú Dhabí 2017

Pátek 24. listopadu 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 25. listopadu 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. listopadu 2017
Závod 14.00